شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاآژانس ایمنی غذایی اروپا: فقدان ایمنی، خطر پاندمی آنفلوآنزای پرندگان را افزایش...

آژانس ایمنی غذایی اروپا: فقدان ایمنی، خطر پاندمی آنفلوآنزای پرندگان را افزایش می‌دهد

آژانس ایمنی غذایی اروپا: فقدان ایمنی، خطر پاندمی آنفلوآنزای پرندگان را افزایش می‌دهد

آژانس ایمنی غذایی اروپا (EFSA)  به‌دلیل عدم مصونیت انسان‌ها نسبت به شیوع گسترده آنفلوآنزای پرندگان در صورت انتقال این ویروس در بین مردم هشدار داد.

این هشدار یک روز پس از آن صورت گرفت که تگزاس گزارش داد سویه H۵N۱ آنفلوآنزای پرندگان در فردی شناسایی شده که با گاوهای شیرده در تماس بود و احتمال می‌رود به این ویروس آلوده شده باشد.

شیوع آنفلوآنزای پرندگان به‌دلیل ویرانگری‌هایی که می‌تواند برای گله‌ها ایجاد کند و خطر انتقال آن به انسان، برای دولت‌ها و صنعت طیور نگران‌کننده است.

تعداد شیوع آنفلوآنزای پرندگان تاکنون در این فصل کمتر بوده است اما با توجه به این‌که از نظر جغرافیایی به مکان‌هایی از جمله  قطب جنوب، و هم‌چنین تعداد فزاینده‌ای از پستانداران گسترش یافته است خطر تبدیل آن به یک تهدید بزرگ برای انسان را افزایش می‌دهد.

تابه‌حال هیچ‌گونه انتقال پایدار از انسان به انسان مشاهده نشده و احتمال آنفلوآنزای پرندگان از حیوانات آلوده به انسان بعید است.

به گفته EFSA، این ویروس‌ها در سطح جهانی به تکامل خود ادامه می‌دهند و با مهاجرت پرندگان وحشی، ممکن است سویه‌های جدید حامل جهش‌های بالقوه‌ی سازگار با پستانداران انتخاب طبیعی شوند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر