شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاروش‌های تشخیص کالاهای آرایشی و بهداشتی اصل از تقلبی

روش‌های تشخیص کالاهای آرایشی و بهداشتی اصل از تقلبی

روش‌های تشخیص کالاهای آرایشی و بهداشتی اصل از تقلبی

مهندس کسری مومنیان، مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در خصوص کالاهای آرایشی و بهداشتی موجود در بازار و راه‌های تشخیص کالای اصل از تقلبی و قاچاق گفت:

با عنایت به رسالت معاونت غذا و دارو دانشگاه و با توجه به این‌که کالاهای قاچاق و تقلبی در درازمدت باعث ایجاد مشکلات جبران‌ناپذیر و عوارض پوستی، چشمی و واکنش آلرژیک می‌گردد این اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

این کالاها باید حتما دارای برچسب اصالت کالا باشند و وجود این برچسب شرط لازم برای این کالاها است اما شرط کافی نیست. پس از بررسی وجود این برچسب حتما باید موارد مندرج برروی ان استعلام گردد.

واردات کالاهای آرایشی و بهداشتی به‌صورت محصول نهایی، محدود شده است و اکثر کالاهای موجود در بازار یا تولید داخل هستند که باید مشخصات شامل آدرس واحد تولیدی، لوگوی سازمان غذا و دارو به‌صورت سیب سلامت، تاریخ تولید و انقضاء داشته باشند.

برای شناسایی کالاهای تولید داخل معمولا از شماره پروانه ساخت و شکل سیب سازمان غذا و دارو و برای شناسایی کالاهای وارداتی از شماره پروانه ساخت و لوگوی سازمان غذا و دارو استعلام گرفته می‌شود و در خصوص کالاهای وارداتی باید به برچسب اصالت کالا که به رنگ سفید با حاشیه زرد رنگ است و شامل کد ۱۶ رقمی، ارسال کد به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ ویا از طریق نصب نرم‌افزار تی‌تک بر روی تلفن همراه می‌توان استعلام کالاهای اصیل را دریافت کرد.

روش استعلام می‌تواند با نصب نرم‌افزار  ttac برروی گوشی تلفن همراه باشد که این نرم‌افزار علاوه‌بر قابلیت استعلام، اطلاعات مفید دیگری را هم مثل اطلاعات دارویی، لیست داروخانه‌ها و … را نیز شامل می‌شود و استعلام آن‌ها با استفاده از اسکن  QR کد کاتالوگ فراورده بررسی و با کنترل UID  و کد ۱۶ رقمی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر