جمعه 5 مرداد 1403
36.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاشناسایی ورزشی که خطر ابتلا به آرتروز و زانودرد را کاهش می‌دهد

شناسایی ورزشی که خطر ابتلا به آرتروز و زانودرد را کاهش می‌دهد

شناسایی ورزشی که خطر ابتلا به آرتروز و زانودرد را کاهش می‌دهد

یک خبر خوب برای افرادی که با زانودرد دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند و و در معرض خطر ابتلا به آرتروز قرار دارند.

طبق مطالعه منتشر شده در نشریه American College of Sports Medicine دوچرخه‌سواری به‌طور منظم می‌تواند شانس زانودردهای مکرر، آرتروز رادیوگرافی (ROA)، و استئوآرتریت رادیوگرافی علامت‌دار (SOA) را کاهش دهد.

محققان با شناسایی این ورزشِ ایده‌آل برای کاهش احتمال آرتریت و کاهش علائم زانودرد، عادات ورزش‌کردن در طول زندگی ۲۶۰۰ نفر را را با میانگین سنی ۶۴ سال آنالیز کردند و از آنان خواستند تا نوع فعالیت بدنی‌شان را در ۴ دوره زندگی: ۱۲ تا ۱۸ سالگی، از ۱۹ تا ۳۴ سالگی، بین ۳۵ تا ۴۹ سالگی، و بعد از ۵۰ سالگی گزارش دهند.

همه شرکت‌کنندگان به‌دلیل عواملی مانند وزن بدن، سابقه خانوادگی یا آسیب‌های قبلی در معرض خطر ابتلا به آرتریت زانو قرار داشتند. برای ارزیابی علائم آرتریت در مفاصل زانو، تصویربرداری با اشعه ایکس نیز از آن‌ها گرفته شد.

نتایج این تحقیق نشان داد افرادی که در هر مقطعی از زندگی‌شان دوچرخه‌سواری می‌کردند نسبت به افرادی که دوچرخه‌سواری نمی‌کردند ۱۷ درصد کمتر به زانو درد مکرر، ۹ درصد کمتر احتمال ابتلا به آرتروز رادیوگرافی و ۲۱ درصد کمتر احتمال ابتلا به استئوآرتریت رادیوگرافی علامت‌دار داشتند.

دکتر گریس لو، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: بر اساس مطالعه مشاهده‌ایِ ما، دوچرخه‌سواری‎ در طول زندگی با سلامتِ بیشتر زانو از جمله زانودرد کمتر، و آسیبِ کمتر به مفصل مرتبط است. هر چه فرد دوره‌های بیشتری از زندگی خود را صرف دوچرخه‌سواری کند احتمال کمتری دارد تا به زانودرد و علائم آرتروز دچار شود.

به گفته مَت هارکِی از دانشگاه ایالتی میشیگان، یکی دیگر از نویسندگان این تحقیق: کاری که دوچرخه‌سواری انجام می‌دهد کمک به گردش مایع زلاله‌ای (Synovial fluid) در سراسر مفصل برای کمک به نرم‌کردن مفاصل و رساندن مواد مغذی به بافت غضروفی است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر