دوشنبه 25 تیر 1403
33.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاشنا کردن، ورزشی برای سلامت تمام اعضای بدن

شنا کردن، ورزشی برای سلامت تمام اعضای بدن

شنا کردن، ورزشی برای سلامت تمام اعضای بدن

فعالیت بدنی به‌طور کلی یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان برای بهبود و حفظ سلامتی انجام داد. ورزش منظم، سلامت قلب و مغز را بهبود می‌بخشد، موجب استحکام عضلات و استخوان‌ها می‌شود، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد و …

شنا کردن نیز می‌تواند فراتر از یک فعالیت تفریحی، فواید زیادی برای افراد در هر سنی به شرح زیر داشته باشد:

*بهبود سلامت قلب

*کاهش فشار خون

*افزایش کلسترول خوب (HDL)

*کاهش التهاب بدن

*کاهش قابل‌توجه در درد و سفتی مفاصل و بهبود مفاصل آسیب‌دیده

بهبود حافظه کوتاه‌مدت و بلند مدت

*تقویت و نیرو بخشیدن به عضلات

*بهبود کیفیت زندگی

*حمایت از مدیریت وزن به‌همراه یک رژیم غذایی متعادل

*افزایش ظرفیت ریه

*بهبود کیفیت خواب

*بهبود سلامت روان و مراقبه‌ای برای کمک به کاهش استرس

*کمک به بهبود فیبرومیالژیا (یک سندروم درد اسکلتی-عضلانی مزمن)

*کاهش چربی بدن؛ یک مطالعه کوچک روی زنان میانسال نشان داد زنانی که در هفته مجموعا سه ساعت شنا می‌کردند نسبت به افرادی که مجموعا سه بار در هفته پیاده‌روی می‌کردند کاهش بیشتری در وزن، اندازه دُور کمر و باسن داشتند.

*افزایش طول عمر؛ بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۷ در انگلستان انجام شد، شناگران در مقایسه با افرادی که شنا نمی‌کردند، ۲۸ درصد کمتر در معرض خطر مرگ زودرس و ۴۱ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و سکته قرار داشتند.

۲ نکته مهم:

اگر  یک شناگر مبتدی هستید، بیشتر از دو تا سه بار در هفته شنا نکنید. به تدریج با قوی‌تر شدن و مهارت در شنا کردن شدت، زمان، یا مسافت شنای خود را افزایش دهید و نزدیک دیگران و یک نجات غریق شنا کنید.

همیشه قبل از آغاز یک برنامه ورزشی جدید، با پزشک یا ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی خود مشورت کنید.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر