شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاظرفیت ایران برای تبدیل‌شدن به قطب گردشگری طب ایرانی

ظرفیت ایران برای تبدیل‌شدن به قطب گردشگری طب ایرانی

ظرفیت ایران برای تبدیل‌شدن به قطب گردشگری طب ایرانی

­مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:

 ایران ظرفیت تبدیل‌شدن به قطب گردشگری طب ایرانی را دارد. طب ایرانی مکتبی جامع و کامل است که به همه‌ی ابعاد سلامت انسان توجه دارد و اساس این مکتب بر پایه پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقاء سلامت افراد و در مرحله آخر درمان است و در حوزه‌های مختلف گردشگری حرف برای گفتن دارد.

دکتر نفیسه حسینی یکتا افزود: با اقدامات و برنامه‌های دفتر طب ایرانی در حوزه گردشگری و طب ایرانی می‌توان انتظار داشت که ایران در آینده نزدیک به قطب گردشگری سلامت مبتنی بر طب‌های سنتی و‌مکمل تبدیل شود.

ایران علاوه‌بر داشتن یک مکتب طب سنتی غنی و ریشه‌دار، دارای ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم شناخته‌شده جهانی و بیش از ۲۰۰۰ گیاه دارویی است؛ این شرایط فرصت مناسبی را برای توسعه گردشگری سلامت مبتنی بر طب ایرانی فراهم کرده است.

در سال‌های اخیر، توجه به بهره‌مندی از طب‌های سنتی و مکمل در جهان افزایش یافته و سهم قابل‌توجهی از گردشگری سلامت را به خود اختصاص داده است.

در راستای تحقق گردشگری سلامت می‌توان به شناسایی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری سلامت مبتنی بر طب ایرانی در ایران، همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برای توسعه گردشگری سلامت مبتنی بر طب ایرانی، و آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری سلامت مبتنی بر طب ایرانی اشاره کرد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر