شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاعلت اصلی شیوع وبا در سوریه

علت اصلی شیوع وبا در سوریه

علت اصلی شیوع وبا در سوریه

دسترسی نامناسب به آب سالم موجب تشدید شیوع وبا در سراسر استان‌های جنگ‌زده سوریه شده است، جایی که مقام‌های محلی با قرص‌ها و واکسن‌ها در تلاش برای مهار این بیماری هستند.

طبق اظهار آژانس کودکان سازمان ملل بیش از ۳۵ هزار مورد مشکوک به وبا در این کشور گزارش شده که فقط حدود ۲۵۰۰ نفر مورد آزمایش قرار گرفته‌اند که تقریبا تست وبای نیمی از آن‌ها مثبت بوده است.

رئیس بیماری‌های واگیر و مزمن در وزارت بهداشت سوریه گفت حتی یافتن یک مورد وبا نیز به معنای شیوع این بیماری است. این وزارتخانه تاکنون ۴۶ مورد مرگ را در نتیجه تأخیر در دسترسی به مراقبت‌های پزشکی ثبت کرده و از سازمان جهانی بهداشت درخواست واکسن وبا کرده است.

لوله‌های آب و ایستگاه‌های پمپاژ سوریه تحت تأثیر بیش از یک دهه جنگ و خشکسالی در سال جاری آسیب دیده‌اند و سطح آب رودخانه فرات پایین آمده است.

یک پزشک حلق و بینی در دمشق می‌گوید: اگر آب این رودخانه زیاد شود عالی است، اما وقتی سطح آب به‌دلیل افزایش دما در بسیاری از کشورها پایین آمد، این باکتری‌ها شروع به تکثیر و گسترش کردند. ریختن مواد زائد جامد در آب‌های راکد به گسترش این بیماری کمک کرده است. کشاورزان نیز به آب‌های تصفیه‌نشده رودخانه اکتفا کردند؛ از این‌رو، گیاهان خوراکی به‌سرعت آلوده شدند و ویروس به شهرها سرایت کرد.

وبا معمولا از طریق آب و غذای آلوده یا فاضلاب منتشر می‌شود. این بیماری موجب اسهال شدید و کم‌آبی بدن شده و در صورت عدم‌درمان می‌تواند منجر به مرگ شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر