شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاعملکرد امیدوارکننده داروی Lorbrena در مبتلایان به نوعی سرطان ریه پیشرفته

عملکرد امیدوارکننده داروی Lorbrena در مبتلایان به نوعی سرطان ریه پیشرفته

عملکرد امیدوارکننده داروی Lorbrena در مبتلایان به نوعی سرطان ریه پیشرفته

فایزر اعلام کرد که در یک کارآزمایی بالینی اکثر بیمارانی که برای یک نوع نادر از سرطان ریه پیشرفته با داروی لوربرنا (Lorbrena) تحت درمان قرار گرفتند بعد از ۵ سال بدون بدتر شدنِ بیماری زنده بودند. این شرکت انتظار دارد که اوج فروش سالانه این داروی ضدسرطان تا سال ۲۰۳۰ یک میلیارد دلار باشد.

لوربرنا مانند داروی زالکوری (Xalkori) شرکت فایزر برای درمان سرطان با جهش یک ژن خاص به نام آناپلاستیک لنفوم کیناز یا ALK طراحی شده است.

با توجه به نتایج پیگیری از فاز ۳ کارآزمایی CROWN که در نشست انجمن سرطان‌شناسی بالینی آمریکا در شیکاگو ارائه شد، ۶۰ درصد از بیماران ALK مثبت مبتلا به سرطان ریه پیشرفته که با لوربرنا تحت درمان قرار گرفتند، پس از ۵ سال پیشرفت بیماری نداشتند. این نرخ برای بیمارانی که با زالکوری درمان شدند با بقای ۵ ساله بدون پیشرفت بیماری فقط ۸ درصد بود.

هم‌چنین حدود ۵۳ درصد از دریافت‌کنندگان لوربرنا که در آغاز کارآزمایی سرطان آن‌ها به مغزشان گسترش یافته بود، پس از ۵ سال بدون پیشرفت بیماری زنده بودند.

داروی لوربرنا که در مارس ۲۰۲۱ مورد تایید FDA قرار گرفت در ۳ ماهه نخست سال ۲۰۲۴ با ۴۶ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۳، ۱۶۴ میلیون دلار فروش داشت.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر