شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهامبتلایان به اختلال دوقطبی، دو برابر بیشتر در معرض خطر مرگ زودهنگام...

مبتلایان به اختلال دوقطبی، دو برابر بیشتر در معرض خطر مرگ زودهنگام نسبت به افراد سیگاری هستند

مبتلایان به اختلال دوقطبی، دو برابر بیشتر در معرض خطر مرگ زودهنگام نسبت به افراد سیگاری هستند

زندگی‌کردن با مشکل اختلال دوقطبی، اغلب چالش‌های متعددی از جمله انگ اجتماعی، انزوا و روابط تیره در فضای شخصی و کاری را به‌همراه دارد. طبق یک مطالعه جدید منتشر شده در نشریه Psychiatry Research اختلال دوقطبی با خطر مرگ زودرس چهار تا شش برابری مرتبط است.

اختلال دوقطبی یک وضعیت سلامت روان است که باعث نوسانات خلقی شدید بین اوج هیجانی (شیدایی) و فرود (افسردگی) مشخص می‌شود. حدود ۴ درصد از آمریکایی ها با اختلال دوقطبی زندگی می‌کنند.

تیمی از محققان دانشگاه میشیگان (U-M) دریافتند که افراد مبتلا به اختلال دوقطبی در مقایسه با افراد سیگاری در معرض خطر مرگ زودرس بسیار بیشتری هستند.

خطر مرگ زودرس در افرادی که سیگار می‌کشند حدود دو برابر بیشتر از افرادی است که هرگز سیگار نکشیده‌اند. با این‌حال، افراد مبتلا به اختلال دوقطبی با خطر بسیار بیشتری روبرو هستند. احتمال مرگ زودرس آن‌ها در مقایسه با افراد بدون این بیماری، چهار تا شش برابر بیشتر است.

محققان خاطرنشان کردند تنها عاملی که افراد را در معرض خطر مرگ زودرس بیشتری  نسبت به اختلال دوقطبی قرار می‌دهد، فشار خون بالا است. خطر مرگ زودرس در افراد مبتلا به فشار خون بالا در مقایسه با افرادی که فشار خون طبیعی داشتند، بدون توجه به دوقطبی بودن یا نبودن آن‌ها، پنج برابر بیشتر است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر