سه‌شنبه 2 مرداد 1403
35.7 C
Tehran
خانهدسته‌بندی نشدهنکاتی برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن

نکاتی برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن

نکاتی برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن

سبک زندگی سالم فواید بسیاری از جمله کمک به پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی، دیابت نوع۲، چاقی و سایر بیماری‌های مزمن دارد. یکی دیگر از مزایای مهم آن تقویت و حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن با رعایت نکاتی به شرح زیر است.

*خواب – هم کیفیت و هم کمیت خواب بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می‌گذارد. تحقیقات نشان داده است که خواب کافی می‌تواند التهاب را کاهش دهد و برگشت آنتی‌بادی‌های مورد نیاز را برای مبارزه با عفونت‌ها  بهبود بخشد.

*مصرف ویتامین D – سطوح پایین ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به عفونت‌ها، از جمله کووید۱۹ و اختلالات خودایمنی مرتبط است. انجام آزمایش خون برای مشخص‌شدن سطوح ویتامین D در خون و مصرف مکمل این ویتامین در صورت لزوم می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند.

*مدیریت استرس- استرس مزمن التهاب را افزایش می‌دهد و سیستم ایمنی را سرکوب می‌کند. مدیریت استرس با استفاده از مدیتیشن، ورزش‌های تنفسی، و سایر تکنیک‌ها می‌تواند پاسخ ایمنی را تقویت کند.

*ترک سیگار و الکل – سیگار کشیدن و نوشیدن الکل عوامل مضری هستند که بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می‌گذارند. محدود کردن مصرف الکل و ترک سیگار می‌تواند اثرات آن را معکوس کند.

*ورزش‌کردن و وزن سالم – مصرف یک رژیم غذایی متعادل و پیروی از یک سبک زندگی سالم می‌تواند به دستیابی به وزن سالم برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی کمک کند.

انتهای پیام

 

 

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر