شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاپزشکانی که درآمدشان زیر خط فقر است

پزشکانی که درآمدشان زیر خط فقر است

پزشکانی که درآمدشان زیر خط فقر است

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور درباره وضعیت درآمدی پزشکان گفت:

درآمدهای پزشکان بسیار متغیر است. پزشکان قدیمی هستند که بیمار بسیار زیادی دارند، جراحی می‌کنند، تزریقات دارند و … بنابراین اقتصادشان می‌چرخد، اما پزشکان جوان و عادی ما و پزشکانی که حقوق‌بگیر بوده یا در روستاها خدمت می‌کنند، شرایط‌شان متفاوت است. پزشکان خانواده ماهیانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

دکتر علی سالاری افزود: بسیاری از پزشکانی که مطب داشتند، اکنون مطب‌شان در حد دو تا پنج بیمار دارد که واقعا اگر عشق و علاقه به پزشکی نباشد، باید مطب‌شان را ببندند. پزشکان اورژانس ما که در بیمارستان‌ها سخت‌ترین کار را انجام داده و بی‌خوابی و محیط طاقت‌فرسا را تحمل کرده و به ارائه خدمت ادامه می‌دهند، درآمدشان در حد حقوقی زیر خط فقر است. اگر خط فقر را ۱۸ میلیون تومان در نظر می‌گیرند، گزارش‌هایی داریم که پزشکان ما ۹ تا ۱۵ تومان حقوق دارند؛ یعنی غاطبه جامعه پزشکی این درآمدها را دارند.

مهم‌ترین بخش در تعیین تعرفه‌ها نگاه مسئولان به جامعه پزشکی است. نباید کل پزشکان را چند پزشک شهره در شهر ببینند، مشکلات معیشتی پزشکان را درک کنند و بدانند که هر چیزی یک قیمتی دارد. همان‌طور که کالاهای اساسی یک قیمت تمام شده دارد، خدمات سلامت هم قیمت تمام شده‌ای دارد و اگر بخواهید اقتصاد را دستوری اجرا کنید، قطعا هم کیفیت کاهش می‌یابد، هم نارضایتی ایجاد می‌شود و در نهایت هدف که رضایت مردم است، حاصل نمی‌شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر