شنبه 6 مرداد 1403
35.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهایوگا در محیط گرم می‌تواند علائم افسردگی را کاهش دهد

یوگا در محیط گرم می‌تواند علائم افسردگی را کاهش دهد

یوگا در محیط گرم می‌تواند علائم افسردگی را کاهش دهد

یوگا در محیط گرم (hot yoga) می‌تواند برای مبتدیان ترسناک به‌نظر برسد، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تعریق مداوم در محل برگزاری یوگا ممکن است به کاهش علائم افسردگی کمک کند.

دانشمندان در بیمارستان عمومی ماساچوست در یک کارآزمایی بالینی تصادفی و کنترل‌شده نشان دادند بزرگسالان مبتلا به افسردگی متوسط تا شدید، همراه با افرادی که در جلسات یوگا در محیط گرم شرکت می‌کردند، افت قابل‌توجهی در علائم افسردگی‌شان حاصل شد.

به گفته نویسندگان این مطالعه، یافته‌های آن‌ها دست‌کم قویاً ثابت می‌کند که یوگا در محیط گرم می‌تواند یک گزینه درمانی مناسب برای بیماران مبتلا به افسردگی باشد. در طول هشت هفته، کلا ۸۰ شرکت‌‎کننده بخشی از دو گروه کارآزمایی تصادفی بودند. یک گروه آزمایشی که جلسات۹۰ دقیقه‌ای بیکرام یوگا را در اتاقی با دمای ۱۰۵ درجه فارنهایت دریافت کرد، و گروه دوم در لیست انتظار قرار گرفتند تا نتایج گروه اول مشخص شود (این شرکت‌کنندگان یوگا را بعدا پس از یک دوره زمانی مشخص انجام دادند). در مجموع، ۳۳ شرکت کننده در گروه یوگای محیط گرم و ۳۲ نفر دیگر که در گروه انتظار قرار گرفتند در این مطالعه شرکت کردند.

شرکت‌کنندگان باید حداقل در دو کلاس یوگا در محیط گرم در هفته شرکت می‌کردند. به‌طور کلی، شرکت‌کنندگان به‌طور متوسط در ۱۰.۳ جلسه در طول هشت هفته شرکت کردند. پس از آن دوره دو ماهه، شرکت‌کنندگان در یوگای محیط گرم نسبت به شرکت‌کنندگان در لیست انتظار کاهش قابل‌توجهی در علائم افسردگی نشان دادند.

در همین‌حال، تیم تحقیقاتی هم‌چنین گزارش داد که ۵۹.۳ درصد از شرکت‌کنندگان در یوگا در محیط گرم ۵۰ درصد یا بیشتر کاهش علائم داشتند (در مقایسه با تنها ۶.۳ درصد از شرکت‌کنندگان در لیست انتظار). هم‌چنین، ۴۴ درصد از افرادی که در گروه یوگا بودند، به نمره IDS-CR پایینی دست یافتند که نشان می‌داد افسردگی آن‌ها از نظر فنی “در حال بهبودی” بود، در حالی که در گروه انتظار این نمره ۶.۳ درصد بود.

حتی شرکت‌کنندگانی که فقط در نیمی از جلسات یوگا شرکت کردند، علائم افسردگی‌شان بهتر شد که نشان می‌دهد تنها یک جلسه یوگای گرم در هفته می‌تواند کمک‌کنندۀ درمان افسردگی باشد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر