دوشنبه 26 شهریور 1403
24.9 C
Tehran
خانهگیاهان داروییبرای کاهش سریع چربی شکم چه بخوریم؟

برای کاهش سریع چربی شکم چه بخوریم؟

برای کاهش سریع چربی شکم چه بخوریم؟

برخی میوه و سبزیجات در حالی‌که کالری کمی دارند به‌دلیل محتوای بالای آب و فیبر کمک می‌کنند مدت‌زمان طولانی‌تری احساس سیری داشته باشیم.

گرچه ورزش و عادات غذایی صحیح در کاهش چربی شکم موثر است، گنجاندن بعضی میوه و سبزیجات به وعده‌های غذایی روزانه برای کاهش وزن و دستیابی به دور کمر باریک توصیه می‌شود:

*اسفناج

اسفناج کم کالری و سرشار از فیبر است که به طولانی‌شدن احساس سیری کمک می‌کند. ۱۸۰ گرمی اسفناج پخته‌شده، ۱۵۸ میلی‌گرم منیزیم ارائه می‌دهد که معادل ۳۷ درصد از مصرف روزانه توصیه‌شده است. به‌دلیل محتوای بالای منیزیم، این سبزی به تنظیم سطح قند خون و کنترل وزن کمک می‌کند. افرادی که قصد کاهش وزن دارند می‌توانند اسفناج را به سالاد و اسموتی اضافه کنند.

*خربزه زمستانی

خربزه‌های زمستانی که معمولاً در تابستان یافت می‌شوند کالری کمی دارند و سرشار از آب هستند؛ گزینه‌ای ایده‌آل برای حفظ اندام مناسب. محتوای بالای آب و فیبر آن‌ها باعث ایجاد حس سیری می‌شود و به کاهش کالری دریافتی کلی کمک می‌کند. خربزه‌های زمستانی را می‌توان به صورت آب‌پز، و آبمیوه مصرف کرد.

*گل کلم

گل کلم به‌دلیل محتوای کالری کم و فیبر بالا به کاهش چربی شکم کمک می‌کند. ترکیباتی مانند ایندول موجود در گل کلم به تنظیم هورمون‌ها و محدود کردن تجمع چربی در اطراف کمر کمک می‌کند. برای کسانی که به دنبال حفظ اندام هستند، گل کلم آب پز یا بخارپز شده توصیه می‌شود.

*هویج

هویج نه‌تنها برای بینایی بلکه برای کسانی که به دنبال دور کمر باریک هستند نیز مفید است. هویج  کالری کمی دارد اما سرشار از فیبر، ویتامین و آنتی‌اکسیدان است. این سبزی هم‌چنین سرشار از بتاکاروتن (پیش‌ساز ویتامین A) و پتاسیم است که به کاهش کلسترول، بهبود بینایی و کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می‌کند. محتوای بالای ویتامین C موجود در هویج هم‌چنین از تولید کلاژن حمایت می‌کند و پوست را انعطاف‌پذیر و جوان نگه می‌دارد.

برای افزایش احساس سیری و کاهش کالری دریافتی کلی، باید سبزیجات غنی از فیبر مانند هویج استفاده شود. هویج خام را می‌توان به‌عنوان میان‌وعده یا در سوپ یا خورش به‌صورت پخته مصرف کرد.

*خیار چنبر

اگرچه برخی ممکن است طعم خیار چنبر را دوست نداشته باشند، اما برای کاهش وزن مفید است. ترکیبات موجود در خیار چنبر به تنظیم انسولین کمک کرده و آن را به گزینه‌ای عالی برای کنترل سطح قند خون و کاهش چربی شکم تبدیل می‌کند. هم‌چنین سیستم آنتی‌اکسیدانی بدن را از طریق آنزیم‌های درون‌زا مانند کاتالاز تقویت می‌کند که می‌تواند از آسیب کبدی ناشی از مصرف الکل جلوگیری کند. علاوه‌براین، خیار چنبر ایمنی کبد را تقویت کرده و به عملکرد طبیعی این عضو کمک می‌کند.

*خیار

خیار سرشار از آب، ویتامین‌ها و مواد معدنی در کاهش وزن موثر است؛ کالری کمی دارد و به سم‌زدایی بدن کمک می‌کند. رژیم غذایی سرشار از غذاهای پُر از آب مانند خیار برای مدیریت وزن مفید است. خیار را می‌توان به‌صورت خام به‌عنوان میان‌وعده یا اضافه‌کردن آن به سالاد مصرف کرد.

انتهای پیام

انتشار این مطلب با ذکر منبع «دنیای سلامت و دارو» بلامانع است.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر