جمعه 30 شهریور 1403
22.6 C
Tehran
خانهسازمان غذا و دارودستگاه الکتریکی انحلال‌پذیر برای نظارت و اختلال عملکرد قلب تأییدیه FDA را...

دستگاه الکتریکی انحلال‌پذیر برای نظارت و اختلال عملکرد قلب تأییدیه FDA را دریافت کرد

دستگاه الکتریکی انحلال‌پذیر برای نظارت و اختلال عملکرد قلب تأییدیه FDA را دریافت کرد

محققان دانشگاه نورث وسترن و و جرج واشنگتن دستگاهی جدید برای درمان بیماران مبتلا به بیماری قلبی ساخته‌اند که امکان نظارت از راه دور و پخش آنی اطلاعات را برای پزشکان فراهم می‌کند.

این دستگاه الکتریکی که تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را دریافت کرده است از پلیمرها و فلزات زیست‌تجزیه‌پذیر ساخته شده است؛ به اندازه تمبر یک پُستی است و برای عملکرد بهتر نسبت به دستگاه‌های قلبی متداول مانند ضربان‌سازها طراحی شده و پس از دوره درمان بدون ضرر در بدن حل می‌شود.

این دستگاه بسیار شفاف را می‌توان در بخش‌های مختلف قلب قرار داد و برای پزشکان این امکان را فراهم می‌آورَد که با بررسی نواحی خاص قلب، درمان را ارئه دهند.

به گفته محققان: این دستگاه به درمان عوارض جدی قلبی از جمله فیبریلاسیون دهلیزی، و بلوک قلبی، و دنبال‌کردن جراحی‌های قلب یا درمان‌های مبتنی بر کاتِتِر کمک می‌کند. ماهیت قابل‌جذب این دستگاه باعث کارآمدتر شدنِ آن می‌شود و خطر عفونت احتمالی ناشی از استخراج دستگاه را کاهش می‌دهد.

تخمین زده می‌شود که سالانه حدود  هزار نفر در آمریکا بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست می‌دهند. حدود یک سوم از مرگ‌و‌میرها ناشی از عوارضی است که در هفته‌ها یا ماه‌های اول پس از شروع بیماری رخ می‌دهد که نظارت بر یک حادثه قلبی را بسیار ضروری می‌کند.

نتایج تحقیقات ساخت این دستگاه در نشریه Science Advances در تاریخ پنجم ژوئیه منتشر شده است.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر