پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاآغاز پزشکی خانواده در ۵۹ شهر بالای ۲۰ هزار نفر

آغاز پزشکی خانواده در ۵۹ شهر بالای ۲۰ هزار نفر

آغاز پزشکی خانواده در ۵۹ شهر بالای ۲۰ هزار نفر

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به این‌که برنامه پزشکی خانواده از ابتدای اردیبهشت در ۵۹ شهر بالای ۲۰ هزار نفر اجرایی شده است، گفت:

این شهرها در همه استان‌ها توزیع شده است و اگر این تعداد بتوانند فاز اول را به خوبی اجرایی کنند آن‌وقت شهرستان‌های دیگر هم به طرح اضافه خواهد شد. در این ۵۹ شهر تیم‌های بهداشتی بر اساس بلوک‌بندی جمعیتی جدید خدمت می‌دهند. تعداد مراقب سلامت در این شهرستان‌ها نسبت به سایر نقاط متفاوت است ولی این به معنی عدم خدمت‌رسانی در سایر شهرستان‌ها نیست.

دکتر حسین فرشیدی افزود: از ابتدای اردیبهشت برای این ۵۹ شهرستان دو ماه فرصت در نظر گرفته‌ایم و به این ترتیب قصد داریم تا پایان امسال ۷۰ درصد جمعیت ۵۵ میلیون نفری را تحت پوشش برنامه پزشکی خانواده ببریم.

در شهر تهران نیز از هر دانشگاه علوم پزشکی یک شهرستان برای این کار انتخاب شده است و به این ترتیب شهرستان‌های قدس، اسلامشهر و فیروزکوه در استان تهران وارد طرح شده‌اند.

افرادی که به‌شکل اورژانسی نیاز به دریافت خدمات درمانی داشته باشند دیگر نیازی به سیستم ارجاع ندارد و توسط مراکز اورژانس پذیرش شده و اقدامات درمانی برای آن‌ها اجرا می‌شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر