دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
19.9 C
Tehran
خانهاخبار تغذیه و سلامتآیا تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای سالم‌تر از تخم‌مرغ‌های سفید است؟

آیا تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای سالم‌تر از تخم‌مرغ‌های سفید است؟

آیا تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای سالم‌تر از تخم‌مرغ‌های سفید است؟

برنج، نان، آرد، و برخی مواد غذایی قهوه‌ای‌رنگ مغذی‌تر به‌نظر می‌رسند. اما آیا این موضوع در مورد تخم‌مرغ نیز صدق می‌کند؟ پاسخ خیر است و انتخاب رنگ تخم‌مرغ به ترجیح شخصی افراد بستگی دارد.

کریستال اسکات، مشاور و متخصص تغذیه از دانشگاه ایالتی واشنگتن در این‌باره می‌گوید:

تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای توسط نژاد مرغ‌هایی با پرهای قرمز یا قهوه‌ای، و تخم‌مرغ‌های سفید توسط مرغ‌هایی با پرهای سفید گذاشته می‌شوند و همه چیز به نوع مرغ و ژنتیک آن خلاصه می‌شود.

دلیل گران‌تر بودن تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای این است که نژاد مرغ‌هایی که تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای می‌گذارند بزرگ‌تر هستند و نسبت به نژادهایی که تخم‌مرغ سفید می‌گذارند به غذا، فضا، و مراقبت بیشتری احتیاج دارند علاوه‌بر این، تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای کمی بزرگ‌ترند که علت این امر این است که تخم‌گذاری این مرغ‌ها به مدت زمان بیشتری احتیاج دارد.

به‌طور کلی بهترین نوع تخم‌مرغ، آن‌هایی هستند که در مرتع پرورش می‌یابند. تحقیقات نشان داده که تخم‌مرغِ مرغ‌های پرورش‌یافته در مرتع حاوی چربی‌های امگا۳ بیشتر، ویتامین D بیشتر، و بتاکاروتن (ویتامین A) بیشتری نسبت به مرغ‌هایی هستند که با غذای سنتی تغذیه می‌شوند.

طبق اعلام وزارت کشاورزی آمریکا (USDA) صرفنظر از رنگ پوسته، همه تخم‌مرغ‌ها یک منبع عالی از پروتئین، روی، سلنیوم، کولین حمایت‌کننده مغز، ویتامین‌های A، K، E، D، امگا۳، و ویتامین‌های گروه B هستند.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

2 نظرات

    • سلام. وقت شما بخیر باشه.
      از همراهی شما با رسانه تحلیلی خبری دنیای سلامت و دارو سپاسگزاریم.
      مشکلی نداره فقط لطفا اسم منبع خبر رو در کلیپتون عنوان کنید.
      با سپاس

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر