دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
19.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهازنجبیل با چه داروهایی تداخل ایجاد می‌کند؟

زنجبیل با چه داروهایی تداخل ایجاد می‌کند؟

زنجبیل با چه داروهایی تداخل ایجاد می‌کند؟

زنجبیل یک گیاه چند کاره، بیش از ۳ هزار سال است که در بسیاری از کشورها در طب سنتی برای درمان سردرد، استفراغ، حالت تهوع، دردهای قاعدگی، اسهال، سرماخوردگی، و … استفاده می‌شود. زنجبیل هم‌چنین دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است و تحقیقات جدید نیز نشان می‌دهند که ممکن است به کاهش کلسترول و فشار خون، و تنظیم قند خون برای محافظت از قلب کمک کند.

با این‌حال، با توجه به مزایای بالقوه زنجبیل مهم است که به‌خاطر داشته باشیم: اگرچه زنجبیل یک گیاه دارویی است اما می‌تواند با برخی داروها به شرح زیر تداخل دارویی ایجاد کند👇👇

*داروهای رقیق‌کننده خون

*داروهای دیابت

*داروهای ضد آریتمی

*داروهای فشار خون

علاوه‌بر تداخل زنجبیل با داروهای یادشده، ممکن است موجب ازیاد عوارض جانبی داروها نیز شود. بنابراین اگر زنجبیل یا مکمل‌های زنجبیل را در کنار دارو مصرف می‌کنید و دچار عوارض جانبی مانند تعریق، لرزش، حالت عصبی، اضطراب و سرگیجه شدید فورا به پزشک مراجعه کنید.

خوردن غذاهای حاوی مقادیر کمی زنجبیل به‌طور کلی بی‌خطر بوده و بعید است که باعث ایجاد تداخل دارویی قابل‌توجهی شود. مگر این‌که فرد یک بیماری زمینه‌ای داشته باشد. خوردن ریشه زنجبیل طبیعی تا ۴ گرم در روز بی‌خطر تلقی می‌شود. این مقدار معادل ۲ قاشق چایخوری زنجبیل پودر شده یا ۴ قاشق چایخوری زنجبیل خام رنده‌شده است.

با این‌حال، مصرف مقادیر زیاد ریشه زنجبیل می‌تواند سیستم گوارشی را تحریک کرده و باعث تهوع، گرفتگی عضلات، نفخ، اسهال، سوزش سر دل و سوزش دهان یا گلو شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر