جمعه 30 شهریور 1403
25.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاآنتی‌بادی‌های مونوکلونال آزمایشی می‌توانند به درمان سرطان‌های تهاجمی پروستات و پستان کمک...

آنتی‌بادی‌های مونوکلونال آزمایشی می‌توانند به درمان سرطان‌های تهاجمی پروستات و پستان کمک کنند

 آنتی‌بادی‌های مونوکلونال آزمایشی می‌توانند به درمان سرطان‌های تهاجمی پروستات و پستان کمک کنند

آنتی‌بادی‌های درمانی که باعث می‌شوند تومورهای تهاجمی مستعد درمان شوند مورد مطالعه قرار می‌گیرند؛ با این امید که روزی سرنوشت بیمارانی که بلافاصله پس از درمان سرطان، بیماری‌شان عود می‌کند یا تومورهای سرسخت‌شان داروهای قوی را بی‌اثر می‌کنند، تغییر دهند.

اگرچه ایمنی‌درمانی و شیمی‌درمانی نتایج درمان را برای بیماران سرطانی بهبود می‌بخشند، بسیاری از سرطان‌ها به خوبی به درمان پاسخ نمی‌دهند یا به‌طور کلی داروها را خنثی می‌کنند. این امر به ویژه در مورد سرطان های تهاجمی پروستات که به ایمنی‌درمانی‌ها حساس نیستند، صادق است.

یک تیم مشترک از محققان در سراسر آمریکا، به رهبری دانشمندان دانشکده پزشکی چان در دانشگاه ماساچوست در ورچستر، یک استراتژی آنتی‌بادی ایجاد کردند که تومورهای پروستات را به ایمنی‌درمانی حساس می‌کند. این رویکرد در یک مدل موش با استفاده از یک آنتی‌بادی مونوکلونال به نام aNRP۲-۲۸ آزمایش شد.

آنتی‌بادی‌های مونوکلونال مشابه، با نام aNRP۲-۱۰، مهندسی‌شده برای سلول‌های انسانی، برهمکنش بین فاکتور رشد VEGF (فاکتور رشد اندوتلیال عروقی) و گیرنده نوروپیلین-۲ را مسدود، و به این ترتیب سلول‌ها را برای درمان از طریق ایمنی‌درمانی حساس کردند.

دانشمندان دریافتند که با ایجاد اختلال در تعامل بین VEGF و نوروپیلین-۲، آن‌ها می‌توانند سرطان‌های تهاجمی پروستات را مستعد درمان کنند. این کار امکان استفاده از فرمی از ایمنی‌درمانی را به نام مهارکننده وارسی ایمنی داد. اعضای این تیم پژوهشی می‌گویند بسیار مهم است که لیگاند مرگ سلولی برنامه‌ریزی شده، PD-L۱، پروتئینی که به وفور در سلول‌های سرطان پروستات یافت می‌شود، مهار شود، که این کار به نوبه خود به سلول‌های T اجازه حمله به سرطان را می‌دهد.

محققان در این پژوهش که در نشریه Science Translational Medicine منتشر شده است گزارش می‌دهند که سلول‌های سرطان پروستات را در آزمایشگاه به تسلیم کشانده و با موفقیت درمان کردند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر