دوشنبه 26 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاآیا داروهای سرطان منجر به درمان بیماری آلزایمر در مراحل اولیه خواهند...

آیا داروهای سرطان منجر به درمان بیماری آلزایمر در مراحل اولیه خواهند شد؟

آیا داروهای سرطان منجر به درمان بیماری آلزایمر در مراحل اولیه خواهند شد؟

بر اساس مطالعه محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا ، دانشگاه استنفورد و یک تیم بین‌المللی از پزشکان، نوع جدیدی از دارو که برای مبارزه با سرطان تولید شده، نویدبخش یک درمان جدید برای بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی مانند آلزایمر است.

محققان دریافتند که با مسدود کردن آنزیم خاصی به نام ایندول‌آمین-۲،۳ -دی‌اکسیژناز ۱ یا به اختصار IDO۱، می‌توانند نجات‌بخش حافظه و عملکرد مغز در مدل‌هایی باشند که بیماری آلزایمر را تقلید می‌کنند.

این یافته‌ها که در ۲۲ آگوست در نشریه Science منتشر شد، نشان می‌دهد که مهارکننده‌های IDO۱ که امروزه به‌عنوان درمانی برای بسیاری از انواع سرطان از جمله ملانوما، سرطان خون، و سرطان پستان در حال ساخت هستند، می‌توانند برای درمان مراحل اولیه بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی مورد استفاده قرار گیرند- نخستین دارو برای بیماری‌های مزمن که فاقد درمان‌های پیشگیرانه هستند.

ملانی مک‌رینولدز، یکی از نویسندگان این پژوهش گفت: ما نشان می‌دهیم که پتانسیل بالایی برای مهارکننده‌های IDO۱ وجود دارد که در حال‌حاضر در مجموعه داروهایی که به‌منظور درمان سرطان ساخته شده‌اند، می‌توانند آلزایمر را هدف قرار داده و درمان کنند.

بیماری آلزایمر شایع‌ترین نوع زوال عقل است، یک اصطلاح کلی که به تمام اختلالات عصبی مرتبط با سن اشاره دارد. بر اساس گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، در سال ۲۰۲۳، حدود ۶.۷ میلیون آمریکایی با بیماری آلزایمر زندگی می‌کردند و انتظار می‌رود شیوع آن تا سال ۲۰۶۰ سه برابر شود.

انتهای پیام

انتشار این مطلب با ذکر منبع «دنیای سلامت و دارو» بلامانع است.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر