دوشنبه 26 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاآیا یک جلبک دریایی می‌تواند از بیماری پارکینسون پیشگیری کند؟

آیا یک جلبک دریایی می‌تواند از بیماری پارکینسون پیشگیری کند؟

آیا یک جلبک دریایی می‌تواند از بیماری پارکینسون پیشگیری کند؟

اقیانوس از دیرباز به‌عنوان منبع مواد مغذی شناخته شده است، اما اکنون ممکن است مهد یک انقلاب پزشکی نیز باشد. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که یک جلبک دریایی معمولی قدرت پیشگیری از بیماری پارکینسون را دارد.

این تحقیق که توسط تیمی از دانشمندان دانشگاه متروپولیتن اوزاکا در ژاپن انجام شد، نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در یک جلبک قهوه‌ای به نام اِکلونیا کاوا (Ecklonia cava) می‌تواند به‌طور بالقوه از سلول‌های مغز در برابر آسیب‌هایی که منجر به پارکینسون می‌شود، محافظت کند.

اِکلونیا کاوا یک جلبک دریایی بی‌ادعا است که در آب‌های ساحلی ژاپن و کره یافت می‌شود. این گیاه دریایی سرشار از ترکیباتی به نام پلی‌فنول است که به‌دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی قویِ خود شناخته شده است. محققان کشف کردند که این پلی‌فنول‌های مشتق‌شده از جلبک دریایی که به آن پلی‌فنول‌های اکلونیا کاوا (ECPs) گفته می‌شود، ممکن است قادر به محافظت از سلول‌های مغز در برابر آسیب‌هایی باشد که منجر به پارکینسون می‌شود.

پارکینسون که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد، یک اختلال پیشرونده است که بر حرکت، تعادل و هماهنگی بین اعضای بدن تأثیر می‌گذارد. این بیماری زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های مغزی که دوپامین، یک پیام‌رسان شیمیایی حیاتی را تولید می‌کنند، شروع به از بین‌رفتن می‌کنند. این منجر به علائم خاص پارکینسون می‌شود: لرزش، سفتی، و مشکل در حرکت.

با بالا رفتن سن جمعیت جهانیِ ما، انتظار می‌رود تعداد افرادی که با این وضعیت چالش‌برانگیز مواجه هستند، به‌شدت افزایش یابد و جست‌و‌جو برای درمان‌های موثر و اقدامات پیشگیرانه را بیش از هر زمان دیگری ضروری کند.

انتهای پیام

انتشار این مطلب با ذکر منبع «دنیای سلامت و دارو» بلامانع است.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر