دوشنبه 26 شهریور 1403
24.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاابتلای هر ۷ دقیقه یک نفر به آلزایمر در کشور

ابتلای هر ۷ دقیقه یک نفر به آلزایمر در کشور

ابتلای هر ۷ دقیقه یک نفر به آلزایمر در کشور

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران با بیان این‌که در جهان هر سه ثانیه و در ایران هر هفت دقیقه، یک نفر به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شود، از اجرای آزمایشی غربالگری این بیماری در سنین ۶۰ تا ۷۵ ساله‌های دو استان کشور جهت تشخیص زودرس آن، خبر داد و گفت:

یکی از عوامل خطر آلزایمر سبک زندگی غلط است. در واقع پیاده‌روی و ورزش، تغذیه مناسب، افزایش ذخایر مغزی، عدم استفاده از الکل و دخانیات، استفاده از کمربند ایمنی هنگام نشستن در اتومبیل، ‌ آموختن یک یا چند زبان یا هنر دیگر به کودک، ‌ جلوگیری از وارد آمدن ضربه به سر کودک، داشتن ارتباطات اجتماعی قوی و… همگی نقش موثری در پیشگیری از بروز بیماری ‌آلزایمر دارند.

دکتر معصومه صالحی افزود: دمانس انواع مختلفی دارد که یکی از شایع‌ترین انواع آن، بیماری آلزایمر است، مشخص شده که اگر از کودکی به امر پیشگیری فکر شود، در بزرگسالی تا ۴۰ درصد کاهش ابتلا به آلزایمر را شاهد خواهیم بود.

اختلال حافظه کوتاه مدت،  تغییرات در حالات و رفتار، مشکلات در انجام کارهای عادی، ضعف بیان،  ضعف یا کاهش قضاوت، گم‌کردن زمان و مکان، مشکلات در تفکر ذهنی، اختلال در درک تصاویر و تشخیص اندازه و فاصله آن‌ها،  جابجا گذاشتن اجسام و از دست دادن انگیزه، از نشانه‌های مهم برای هشدار بروز آلزایمر است.

انتهای پیام

 

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر