شنبه 31 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهااثربخشی دویدن برای درمان افسردگی به اندازه داروها است

اثربخشی دویدن برای درمان افسردگی به اندازه داروها است

اثربخشی دویدن برای درمان افسردگی به اندازه داروها است

طبق یک مطالعه پیشگامانه، دویدن در مبارزه با افسردگی به اندازه داروها موثر است. محققان دانشگاه وریج آمستردام دریافتند که تقریباً درصد یکسانی از افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب (۴۴ درصد) در اثر دویدن یا مصرف داروهای ضد افسردگی (۴۴٪)، پس از ۱۶ هفته بهبودی را تجربه کردند. ضمن آن‌که دویدن موجب تقویت آمادگی جسمانی بیماران شد.

شرکت‌کنندگان یا دو تا سه بار در هفته به یک گروه دویدنِ تحت نظارت ملحق شدند یا برای آن‌ها داروی اس سیتالوپرام SSRI تجویز شد. بیشتر شرکت‌کنندگان ورزش را انتخاب کردند که نه تنها سلامت روان‌شان بهبود بخشیده شد، بلکه تأثیرات مثبتی بر وزن، دور کمر، فشار خون و عملکرد قلب آن‌ها داشت. برعکس، افرادی که از داروهای ضد افسردگی استفاده می‌کردند، به‌طور معمول کاهش تناسب اندام را تجربه کردند.

با این حال، کارشناسان تاکید می‌کنند که صرفا توصیه به بیماران برای دویدن کافی نیست. تعداد بیشتری از دوندگان از مطالعه خارج شدند و تنها ۵۲ درصد تا پایان مطالعه ماندند؛ در مقایسه ۸۲ درصد کسانی که دارو مصرف می کردند، تا آخر از این رژیم پیروی کردند.

نویسنده این مطالعه هم‌چنین بر عوارض جانبی بالقوه داروها و اهمیت در نظر گرفتن کاهش و قطع داروهای ضد افسردگی در صورت لزوم تاکید می‌کند.

این مطالعه در نشریه Affective Disorders منتشر، و در سی‌و‌ششمین کنگره اروپایی کالج نوروسایکوفارماکولوژی (ECNP) در بارسلونا ارائه شد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر