شنبه 31 شهریور 1403
28.2 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاافزایش شیوع موارد وبا در جهان

افزایش شیوع موارد وبا در جهان

افزایش شیوع موارد وبا در جهان

طبق آمار جامعی که اخیرا توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) در مورد وبا منتشر شد، موارد گزارش‌شدۀ ابتلا به این بیماری در سال ۲۰۲۲ بیش از دو برابر سال ۲۰۲۱ بود.

سال ۲۰۲۲، ۴۴ کشور موارد ابتلا به وبا را گزارش کردند که تعداد این کشورها در مقایسه با  ۳۵ کشوری که در سال ۲۰۲۱ موارد ابتلا به وبا را گزارش کردند، ۲۵ درصد افزایش داشته است.

هفت کشور افغانستان، کامرون، جمهوری دموکراتیک کنگو، مالاوی، نیجریه، سومالی، سوریه هر کدام بیش از ۱۰ هزار مورد مشکوک و تأییدشده را گزارش کردند. هر چه شیوع وبا بیشتر باشد، معمولا کنترل آن سخت‌تر است.

داده‌های فعلی در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهند که افزایش جهانی موارد ابتلا به وبا هم‌چنان ادامه دارد. در حال حاضر، ۲۴ کشور شیوع فعال این بیماری را گزارش می‌کنند که برخی از کشورها در شرایط بحرانی شیوع این بیماری قرار دارند.

وبا یک عفونت حاد روده‌ای است که از طریق غذا و آب آلوده با مدفوع حاوی باکتری ویبریو کلرا منتشر می‌شود. این بیماری دقیقا با کمبود آب سالم و بهداشت کافی، توسعه‌نیافتگی، فقر و درگیری مرتبط است. تغییرات آب‌و‌هوایی نیز در این افزایش ایفای نقش می‌کنند زیرا رویدادهای شدید آب‌و‌هوایی مانند سیل، خشکسالی، و طوفان باعث شیوع جدید و بدترشدن موارد موجود می‌شوند.

سازمان جهانی بهداشت ۱۶۰.۴ میلیون دلار برای مقابله با وبا از طریق برنامه آمادگی، فوریت و واکنش استراتژیک جهانی درخواست کرده است. ۱۶.۶ میلیون دلار آمریکا از صندوق اضطراری WHO برای مقابله با وبا در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ پرداخت شده است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر