دوشنبه 2 مهر 1403
31.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاافزایش موارد بیماری‌های تنفسی منجر به الزامی‌شدن پوشیدن ماسک در مراکز بهداشتی...

افزایش موارد بیماری‌های تنفسی منجر به الزامی‌شدن پوشیدن ماسک در مراکز بهداشتی برخی شهرهای اسپانیا شد

افزایش موارد بیماری‌های تنفسی منجر به الزامی‌شدن پوشیدن ماسک در مراکز بهداشتی برخی شهرهای اسپانیا شد

پنج ناحیه از اسپانیا در پی افزایش موارد آنفلوآنزا و کووید۱۹ در ایام تعطیلات، قوانینی را برای اجباری‌شدن پوشیدن ماسک در مراکز بهداشتی اعلام کردند.

والنسیا شاهد افزایش نرخ عفونت‌های تنفسی – ۱۰۵۱ مورد در هر یکصد هزار نفر – بین ۲۶ دسامبر تا یکم ژانویه بود – که پس از کاستیا-لا مانچا بیشترین تعداد موارد گزارش‌شده در آن هفته را به خود اختصاص داد.

رؤسای بهداشت والنسیا، افراد دارای علائم و هم‌چنین پزشکان، خانواده‌ها، و دوستان ملزم کردند که در سالن‌های انتظار مراکز بهداشتی ماسک بزنند. هم‌چنین راه برای گسترش این قانون به سایر مناطقی که افراد آسیب‌پذیر از نظر سلامتی در آن مکان‌ها متراکم هستند، باز گذاشته شد.

در کاتالونیا، آراگون، و شهر مورسیا استفاده از ماسک در مراکز بهداشتی اجباری شده است و آراگون قویا به کارکنان، و شهروندان‌اش توصیه کرده که در مکان‌های عمومی به‌ویژه مکان‌های سربسته ماسک بزنند.

اسپانیا، یکی از آخرین کشورهایی بود که پس از همه‌گیری کووید۱۹، الزامات پوشیدن ماسک را لغو کرد و به مردم گفته شد که تا فوریه [۲۰۲۳] در وسایل نقلیه عمومی و تا ژوئیه در مراکز بهداشتی و داروخانه‌ها از ماسک استفاده کنند.

انجمن پزشکان عمومی اسپانیا خواستار اجباری‌شدن پوشیدن ماسک در مراکز بهداشتی سراسر این کشور شده است. به گفته رسانه‌های محلی، قرار است وزارت بهداشت اسپانیا هفته آینده طرح قوانین اجباری‌شدن پوشیدن ماسک را در سراسر این کشور ارائه کند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر