پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاافزایش ۱۰۰ برابری جریمه مداخلات در حوزه پزشکی و زیبایی

افزایش ۱۰۰ برابری جریمه مداخلات در حوزه پزشکی و زیبایی

افزایش ۱۰۰ برابری جریمه مداخلات در حوزه پزشکی و زیبایی

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش ۱۰۰ برابری جریمه مداخلات در حوزه پزشکی و زیبایی خبر داد و گفت:  در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵ هزار مرکز غیرمجاز را پلمب کردیم.

دکتر سعید کریمی افزود: در تیرماه امسال هیات دولت مصوب کرد که جرائم مداخلات افراد غیرمجاز و غیرپزشک در امور پزشکی به‌روز شود که برای بار اول ۵۸۰ میلیون تومان و در صورت تکرار، یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان تعیین شد.

در زمینه خدمات پزشکی زیبایی، رسانه‌ها باید اطلاع‌رسانی مناسبی را در این زمینه داشته باشند. افراد نیز با مراجعه به پزشک جهت انجام خدمات زیبایی، حتما نام پزشک را در سایت سازمان نظام پزشکی کشور استعلام نموده و در صورت صلاحیت در زمینه تخصص مورد نظر به پزشک مربوطه مراجعه کنند در غیراین‌صورت مراجعه به غیرپزشک می‌تواند آسیب‌های جدی ایجاد کند.

در سایت نظام پزشکی با جستجوی نام پزشک می توان به پزشک بودن یا نبودن فرد ارائه دهنده خدمت و تخصص پزشکان مطابق با مدرک تحصیلی آن‌ها پی برد. در این‌صورت مردم می‌توانند پزشکان معتبر را از پزشک‌نماها متمایز کنند.

هم‌چنین در مراجعه به هر مرکز درمانی به پروانه فعالیت آن مرکز که توسط وزارت بهداشت صادر شده و نصب آن در معرض دید بیماران الزامی است، توجه شود. ضروری است برای حفظ سلامت خود و پیشگیری از عوارض و آسیب‌های احتمالی، به‌هیچ عنوان به مرکزی که از وزارت بهداشت مجوز ندارد، مراجعه نکنند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر