شنبه 31 شهریور 1403
22.6 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاانتشار فهرست داروهای قابل‌مذاکره برای سیستم بیمه درمانی مدیکر

انتشار فهرست داروهای قابل‌مذاکره برای سیستم بیمه درمانی مدیکر

آمریکا/

انتشار فهرست داروهای قابل‌مذاکره برای سیستم بیمه درمانی مدیکر

دولت بایدن روز سه‌شنبه فهرستی از ۱۰ داروی نسخه‌ای خود را منتشر کرد که مشمول اولین مذاکرات قیمتی توسط سیستم بیمه درمانی آمریکا (مدیکر)  که ۶۶ میلیون نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد، می‌شود. داروی پرفروش رقیق‌کننده خون Eliquis ساخت مشترک بریستول مایرز اسکوئیب و فایزر از جمله آن‌هاست.

قانون کاهش تورمِ (IRA) رئیس‌جمهور جو بایدن، که سال گذشته به تصویب رسید، به مدیکر برای آمریکایی‌های ۶۵ سال به بالا اجازه می‌دهد تا در مورد قیمت برخی از گران‌ترین داروهای خود مذاکره کنند.

داروهای موجود در این لیست شامل داروی دیابت Januvia ساخت شرکت مرک‌&‌کو، داروی رقیب Eliquis  با نام Xarelto ساخت جانسون‌&‌جانسون  و داروی سرطان خون Imbruvica ساخت شرکت اَب‌وی است.

سایر داروهای موجود در این لیست عبارتند از داروی آرتریت روماتوئید Enbrel ساخت شرکت امژن، داروی دیابت   Jardiance ساخت شرکت بوئرینگر اینگلهایم و ایلای‌لی‌لی، داروی آرتریت و کرون شرکت J&J با نام  Stelara، و انسولین نووُ نوردیسک.

این روند، مذاکرات برای ۱۰ دارویی را آغاز می‌کند که قیمت‌های جدید آن‌ها در سال ۲۰۲۶ اجرایی می‌شود. هدف این برنامه صرفه‌جویی سالانه ۲۵ میلیارد دلاری در قیمت دارو تا سال ۲۰۳۱ است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر