جمعه 30 شهریور 1403
20.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاایران؛ رتبه ۴۶ گردشگری سلامت در جهان

ایران؛ رتبه ۴۶ گردشگری سلامت در جهان

ایران؛ رتبه ۴۶ گردشگری سلامت در جهان

سید هاشم دریاباری، سرپرست مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با اشاره به این‌که در رده‌بندی جهانی، رتبه گردشگری سلامت ایران ۴۶ است، گفت:

تعداد مراجعه‌کنندگان غیرایرانی در سامانه سپاس از یک میلیون و ۱۳۶ هزار ۶۳۵ نفر در سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۲۳۳ هزار و ۸۹۶ نفر در سال ۱۴۰۱ رسیده که نشانگر اعتماد گردشگران سلامت در منطقه به جمهوری اسلامی ایران است.

بیشترین ملیت‌ها در زمینه گردشگری سلامت که به ایران مراجعه می‌کنند به ترتیب از افغانستان، عراق، عمان، بحرین، پاکستان، کویت، آذربایجان، هندوستان، تاجیکستان و عربستان سعودی هستند.

این افراد در سال ۱۴۰۱ بیشتر در زمینه بیماری‌های زنان و زایمان، جراحی چشم، ارتوپدی، جراحی‌های زیبایی و رینوپلاستی، بیماری‌های قلب و عروق، اورولوژی، درمان طبی (غیرجراحی)، جراحی عمومی، سرطان و سایر تشخیص‌ها به ایران مراجعه کرده‌اند.

حمایت از اجرای تورهای خلاق و مبتکرانه برای جذب گردشگر خارجی از کشورهای بازار هدف، ارائه خدمات سلامت به گردشگران خارجی، شرکت در رویدادها و دوره‌های توانمندسازی، آموزش و فرهنگ‌سازی گردشگری و اجرای تورهای آشناسازی از جمله این موارد در زمینه گردشگری است.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر