یکشنبه 18 شهریور 1403
23.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهابازگشت به دستورالعمل یک درمان باستانی با سرکه و عسل

بازگشت به دستورالعمل یک درمان باستانی با سرکه و عسل

بازگشت به دستورالعمل یک درمان باستانی با سرکه و عسل

در حالی‌که دانشمندان برای راه‌حل‌های مقابله با عفونت‌های ابرمیکروبی یا سوپرباگ‌ها با یک‌دیگر رقابت می‌کنند، یک مطالعه جدید نیاز به بازبینی دستورالعمل‌های قدیمی را برای درمان عفونت‌های ناشی از سویه‌های میکروب‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک برجسته کرده است.

در جدیدترین مطالعه منتشر شده در نشریه Microbiology، گروهی از محققان دانشگاه وارویک انگلستان دریافتند که چگونه یک دستورالعمل باستانی به نام آکسیمل (oxymel) – ترکیبی از عسل و سرکه – می‌تواند در درمان زخم‌ها مؤثر واقع شود و وقتی مخلوط سرکه و عسل روی زیست‌لایه‌های باکتریِ رشدیافته در آزمایشگاه اِعمال می‌شود چه اتفاقی می‌افتد.

نتایج این تحقیق معلوم کرد که ترکیب عسل و سرکه در مقایسه با زمانی که به‌تنهایی استفاده می‌شوند، فواید قابل‌توجهی در بهبود زخم دارد.

فریا هریسون، یکی از محققان این پژوهش گفت: ما در ابتدا دُز کمی از عسل و دُز کمی از سرکه را جداگانه برای بهبود زخم به کار بردیم. این روش به تنهایی نتوانست باکتری‌ها از بین ببرد اما وقتی همین میزان از دُز عسل و سرکه را با یکدیگر مخلوط کردیم شاهد مرگ تعداد زیادی باکتری بودیم که واقعا هیجان‌انگیز است. هم‌چنین مشخص شد که سرکه‌های طبیعی دارای خواص ضدباکتریایی بیشتری نسبت به یک دُز معادل اسید استیک خالص هستند. خواص ضدباکتریایی قوی نیز در سرکه انار مشاهده شد به‌ویژه هنگامی که سرکه را با عسل مخلوط کردند.

محققان این پژوهش پیشنهاد کرده‌اند که نسخه مدرن آکسیمل وارد مرحله کارآزمایی بالینی شود.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر