جمعه 30 شهریور 1403
22.6 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهابا سرمایه‌گذاری در زمینه پیشگیری و درمان، می‌توان تا سال ۲۰۳۰ به...

با سرمایه‌گذاری در زمینه پیشگیری و درمان، می‌توان تا سال ۲۰۳۰ به ایدز پایان داد

با سرمایه‌گذاری در زمینه پیشگیری و درمان، می‌توان تا سال ۲۰۳۰ به ایدز پایان داد

سازمان ملل متحد اعلام کرد که اگر کشورها اراده سیاسی خود را برای پیشگیری و درمان ایدز نشان دهند و قوانین بدون تبعیض را تصویب کنند، پایان‌دادن به ایدز تا سال ۲۰۳۰ امکان‌پذیر خواهد بود.

بر اساس گزارش UNAIDS، برنامه ایدز سازمان ملل متحد:

در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۹ میلیون نفر در سراسر جهان با ویروس اچ‌آی‌وی زندگی می‌کردند که در صورت عدم‌درمان می‌تواند به ایدز تبدیل شود. اگر از رهبری کشورهایی پیروی کنیم که تعهد سیاسی استوار برای اولویت‌دادن به مردم و سرمایه‌گذاری در برنامه‌های پیشگیری و درمان اچ‌آی‌وی مبتنی بر شواهد ایجاد کرده‌اند، راه حلی داریم. یک پاسخ منشأ اثر در برابر اچ‌آی‌وی، هم‌چنین به معنای تصویب قوانین غیرتبعیض‌آمیز و توانمندسازی شبکه‌های اجتماعی درمیان طرح‌های دیگر است. افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی در بسیاری از کشورها با انگ، تبعیض، و خشونت روبرو هستند.

بیشترین پیشرفت اچ‌آی‌وی در کشورها و مناطقی بوده است که بیشترین سرمایه‌گذاری مالی را در این خصوص کرده‌اند، مانند شرق و جنوب آفریقا که از سال ۲۰۱۰ تاکنون ۵۷ درصد از عفونت‌های جدید کاهش یافته است.

با این‌حال، این سازمان افزود که افزایش شدید عفونت‌های جدید در شرق اروپا و آسیای مرکزی و هم‌چنین شمال آفریقا مشاهده شده است. این روند افزایشی عمدتا به دلیل کمبود خدمات پیشگیری از اچ‌آی‌وی برای جمعیت حاشیه‌نشین و اصلی و موانع ناشی از قوانین تنبیهی و تبعیض اجتماعی است.

در سال ۲۰۲۲، یک میلیون و سیصد هزار نفر جدید به اچ‌آی‌وی آلوده شدند و ۶۳۰ هزار نفر بر اثر بیماری‌های مرتبط با ایدز جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر