جمعه 30 شهریور 1403
22.6 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهابرخی مشاغل خطر ابتلا به سرطان تخمدان را افزایش می‌دهند

برخی مشاغل خطر ابتلا به سرطان تخمدان را افزایش می‌دهند

برخی مشاغل خطر ابتلا به سرطان تخمدان را افزایش می‌دهند

یک مطالعه مورد شاهدی [نوعی مطالعه مشاهده‌ای] منتشرشده در نشریه Occupational and Environmental Medicine نشان می‌دهد که آرایشگران و حسابدارها بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان تخمدان قرار دارند.

بر اساس این پژوهش که توسط محققان دانشگاه مونترال کانادا انجام شد، افرادی که در بخش فروش، صنایع تولیدی، پوشاک و ساخت‌و‌ساز کار می‌کنند نیز بیشتر احتمال دارد تا به سرطان تخمدان مبتلا شوند. قرار گرفتن در معرض حجم زیادی از پودر تالک آرایشی، آمونیاک، گازهای محرک، پودرهای دکلره، الیاف مصنوعی، الیاف پلی‌استر، رنگ‌های ارگانیک، مواد رنگی، و دکلره ممکن است نقش مهمی در ابتلا به سرطان تخمدان داشته باشند.

در این تحقیق که داده‌های مربوط به ۴۹۱ زن کانادایی مبتلا به سرطان تخمدان با داده‌های ۸۹۷ زن سالم مقایسه شد، نشان داد زنانی که در حوزه آرایشگری فعالیت می‌کنند سه برابر بیشتر، زنانی که یک دهه به حسابداری مشغول بودند دو برابر بیشتر و زنان شاغل در حوزه ساخت‌وساز سه برابر بیشتر از سایرین احتمال دارد به سرطان تخمدان مبتلا شوند. مشابها کار طولانی‌مدت در صنعت پوشاک از جمله سوزن‌دوزی با ۸۵ درصد افزایش خطر، و زنان شاغل در بخش فروش یا خرده‌فروشی به ترتیب با افزایش خطر ۴۵ و ۵۹ درصدی مرتبط بود.

به گفته محققان این پژوهش: با در نظر نگرفتن زنان، فرصت شناسایی عوامل خطر در زمینه سرطان‌های خاص زنان، ارزیابی تفاوت‌های جنسیتی در میزان خطر و مطالعه قرارگیری در معرض مواد سرطان‌زا را در مشاغل عمدتا زنانه را از دست می‌دهیم.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر