دوشنبه 2 مهر 1403
23.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهابریستول مایرز، شرکت سازنده داروی آزمایشی KarXT را به مبلغ ۱۴ میلیارد...

بریستول مایرز، شرکت سازنده داروی آزمایشی KarXT را به مبلغ ۱۴ میلیارد دلار خریداری کرد

بریستول مایرز، شرکت سازنده داروی آزمایشی KarXT را به مبلغ ۱۴ میلیارد دلار خریداری کرد

شرکت بریستول مایرز اسکوئیب (BMY) با خرید شرکت کارونا تراپیوتیکس (Karuna Therapeutics) به مبلغ ۱۴ میلیارد دلار موافقت کرد و به یک نوع جدید و نویدبخش از داروی آزمایشی اسکیزوفرنی با نام KarXT برای کمک به رشد قدرت این شرکت که پتنت‌های داروهای قدیمی‌ترش اواخر این دهه منقضی می‌شوند، دست یافت.

تحلیل‌گران فروش چند میلیارد دلاری را برای داروی KarXT پیش‌بینی کرده‌اند. قرار است تا سپتامبر ۲۰۲۴ تصمیم‌گیری برای تایید این دارو اتخاذ شود.

در حالی‌که چند داروی قدیمی برای اسکیزوفرنی وجود دارد، KarXT نوع جدیدی از داروی ضد روان‌پریشی است که پروتئین‌هایی به نام گیرنده‌های موسکارینی را در سیستم عصبی مرکزی فعال می‌کند، در حالی‌که داروهای ضد روان‌پریشی موجود پروتئین‌هایی به نام گیرنده‌های دوپامین را مسدود می‌کنند.

در کارآزمایی‌های بالینی، این دارو به بیماران کمک کرد تا علائم بیماری را بدون بسیاری از عوارض جانبی مانند خواب‌آلودگی، افزایش وزن، و حرکت غیر ارادی کاهش دهند.

به گفته کریستوفر بورنر، مدیرعامل BMY، داروی KarXT می‌تواند دارویی چند میلیارد دلاری با اندیکاسیون‌های مختلف باشد و به مبتلایان به اختلال دو قطبی نوع یک، و روان‌پریشی و اضطراب ناشی از بیماری آلزایمر نیز کمک کند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر