یکشنبه 18 شهریور 1403
23.7 C
Tehran
خانهدسته‌بندی نشدهبهترین دمنوش‌ها برای کمک به رفع بی‌خوابی و اضطراب شبانه

بهترین دمنوش‌ها برای کمک به رفع بی‌خوابی و اضطراب شبانه

بهترین دمنوش‌ها برای کمک به رفع بی‌خوابی و اضطراب شبانه

زندگی پُر از مشغله‌ای که در جریان است ممکن است موجب سلب آرامش و خواب راحت برای بسیاری از افراد شود. در حالی‌که داروهای زیادی برای درمان بی‌خوابی و کاهش استرس وجود دارد برخی دمنوش‌های گیاهی می‌توانند به شما کمک کنند بدون مصرف دارو و به‌طور طبیعی خواب راحتی را تجربه کنید.

 دمنوش‌های گیاهی زیادی وجود دارند که به‌دلیل توانایی آن‌ها در مبارزه با بی‌خوابی و استرس قرن‌ها است که به‌عنوان داروهای خواب طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. حتی برخی از آن‌ها به‌دلیل بهبود کیفیت خواب و تسریع احتمالی در فرآیندهای درمان بی‌خوابی نیز مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. دمنوش‌های گیاهی علاوه‌بر خاصیت آرام‌بخشی یک روش طبیعی برای درمان برخی از بیماری‌ها نیز محسوب می‌شوند؛ به‌عنوان مثال دمنوش لیمو و نعناع باعث هضم آسان غذا می‌شود و یا ترکیب اثربخش آنتی‌اکسیدان‌های دارچین به کنترل کلسترول بد، تنظیم قند خون و حتی رفع نفخ شکم کمک می‌کند.

۱۱ دمنوش برتر برای بهبود کیفیت خواب و رفع استرس به نقل از وب‌سایت sleepadvisor:

دمنوش بابونه- دمنوش زردچوبه- دمنوش اسطوخودوس- دمنوش سنبل‌الطیب- دمنوش بادرنجبویه- دمنوش موز- دمنوش زنجبیل- دمنوش دارچین- دمنوش نعنای صحرایی- دمنوش‌های گیاهان چینی- و دمنوش سنت جونز.

دو نکته: اول این‌که گیاه سنت جونز در درجه اول به‌عنوان یک داروی گیاهی برای درمان افسردگی و کاهش استرس شناخته شده است. مصرف دمنوش سنت جونز می‌تواند منجر به بروز تداخل دارویی شده و هم‌چنین حساسیت به نور آفتاب را افزایش دهد؛ بنابراین قبل از مصرف این دمنوش با پزشک خود مشورت کنید. و نکته دوم این‌که از ریختن شکر در هر نوع دمنوشی قبل از خواب اجتناب کنید. دریافت کالری اضافی قبل از خواب علاوه‌بر آسیب‌زدن به اهداف کنترل وزن‌تان، می‌تواند موجب بی‌خوابی نیز شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر