جمعه 27 مهر 1403
19 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهابهترین ویتامین‌ها برای زنان ۵۰ سال به بالا

بهترین ویتامین‌ها برای زنان ۵۰ سال به بالا

بهترین ویتامین‌ها برای زنان ۵۰ سال به بالا

همان‌طور که برخی از محصولات مراقبت از پوست حاوی موادی مناسب‌تر برای افراد بالغ است بهترین ویتامین‌ها برای زنان ۵۰ سال به بالا نیز برای حمایت از توده عضلانی، حفظ تراکم استخوان و سطوح انرژی، و رفع عدم تعادل هورمونی که در بدن از دوران قبل از یائسگی، یائسگی و پس از یائسگی ایجاد می‌شود، فرموله شده است. ویتامین‌های فرموله‌شده برای این افراد اغلب از چند جهت کلیدی با ویتامین‌های معمولی برای رفع نیازهای تغذیه‌ای خاص و نگرانی‌های سلامتی افراد مسن متفاوت است.

✔️چه ویتامین‌هایی برای زنان ۵۰ سال به بالا بهترین گزینه است؟

*ویتامین E

یک آنتی‌اکسیدان قوی است که از سلول‌ها در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند، با کاهش علائم پیری (مانند چین‌و‌چروک و خطوط ریز) از سلامت پوست نیز حمایت کرده و به کاهش علائمی مانند خشکی واژن کمک می‌کند.

*ویتامین K

برای سلامت استخوان و قلب‌و‌عروق ضروری است، به لخته‌شدن خون کمک می کند و ممکن است خطر پوکی استخوان و بیماری قلبی را نیز کاهش دهد.

*ویتامین D

 به‌ویژه زنان یائسه به کلسیم و ویتامین D برای حفظ سلامت استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان نیاز دارند. ویتامین D به جذب کلسیم کمک می‌کند و نشان داده شده است که روند پیری سلولی را با کاهش استرس اکسیداتیو کاهش می‌دهد. هعم‌چنین طبق مطالعات، حفظ سطح  این ویتامین، ۳۰ نانوگرم در میلی‌لیتر یا بالاتر با طول عمر بیشتر همراه است و مکمل‌ها وسیله‌ای مؤثر برای رسیدن به این هدف است.

ویتامین‌ها برای زنان ۵۰ سال به بالا معمولا حاوی سطوح بالاتری از کلسیم برای حمایت از سلامت استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان هستند که بعد از یائسگی حیاتی‌تر می‌شوند. فرمولاسیون آن‌ها هم‌چنین شامل مقادیر بیشتری از ویتامین B۱۲ برای حمایت از متابولیسم انرژی و عملکرد شناختی است، زیرا جذب این ویتامین نیز با افزایش سن کاهش می‌یابد. علاوه‌بر این، آن‌ها معمولاً حاوی آهنِ کمتر یا بدون آهن هستند، زیرا زنان یائسه معمولاً در مقایسه با افراد جوان به آهن کمتری نیاز دارند. نسخه ویتامین‌های ۵۰+ معمولاً شامل لیکوپن و لوتئین است که می‌تواند با افزایش سن از سلامت چشم محافظت کند.

*نکته: قبل از این‌که تمام توجه خود را به مصرف یک یا چند ویتامین معطوف کنید، به گفته متخصصان، دانستن این مساله حائز اهمیت است که بهترین راه برای به دست‌آوردن ویتامین‌ها و مواد مغذی از طریق رژیم غذایی است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر