جمعه 27 مهر 1403
25.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهابه‌زودی/ اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی اتباع غیرایرانی

به‌زودی/ اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی اتباع غیرایرانی

به‌زودی/

اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی اتباع غیرایرانی

رئیس اداره بیماری‌های قابل‌پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت از آغاز اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی اتباع غیرایرانی از دهم دی ماه خبر داد و گفت:

بر اساس آمارهای رسمی اعلام‌شده از سوی وزارت کشور، حدود یک میلیون پناهنده مجاز در کشور ساکن هستند که تقریبا ۹۷ درصد این افراد پناهنده از افغانستان و مابقی پناهنده عراقی و یا سایر کشورها هستند.

فقط حدود ۴ درصد (۳۷ هزار پناهنده) از این افراد در کمپ‌های رسمی وزارت کشور ساکن هستند، مهاجرین غیرایرانی عموما در مناطق شهری و روستایی در بین جمعیت ایرانی ساکن هستند.

از سوی دیگر پوشش واکسیناسیون در افغانستان حدود ۶۵ درصد و در پاکستان زیر ۸۰ درصد است؛ بنابراین همه ساله طغیان بیماری سرخک (در سال جاری بیش از ۶۲ هزار مورد ابتلا) و هم‌چنین تداوم بیماری فلج اطفال را در این دو کشور شاهد هستیم و تردد بالای افراد از کشورهای همسایه به ایران، سبب ورود این بیماری‌ها به کشور ما و آسیب دیدن سلامت افراد می‌شود.

سوءتغذیه به‌ویژه کمبود ویتامین A عموما سبب تشدید علائم بیماری سرخک و افزایش خطر عوارض جدی و حتی مرگ مبتلایان به سرخک می‌شود؛ به‌همین دلیل ذیل این طرح در برخی مناطق نسبت به تجویز ویتامین A به‌شکل مکمل نیز به‌صورت همزمان با واکسیناسیون اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر