یکشنبه 18 شهریور 1403
23.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاتأمین تجهیزات پزشکی در وضعیت مناسب

تأمین تجهیزات پزشکی در وضعیت مناسب

تأمین تجهیزات پزشکی در وضعیت مناسب

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو از کاهش قیمت ۳۰ تا ۵۰ درصدی برخی تجهیزات پزشکی در بازمهندسی ارزی سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت:

بنابر اطلاعات سامانه TTAC موجودی تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور برای اقلام گروه‌های تخصصی مختلف نظیر ارتوپدی، قلب و عروق، چشم و مغز و اعصاب، با لحاظ ذخیره‌های احتیاطی به میزان کافی است و در وضعیت مناسب تأمین هستیم.

مهندس روح الله مزینانی افزود: بیش از ۳۸۷ هزار کد IRC از ملزومات و تجهیزات پزشکی در سامانه تیتک سازمان غذا و دارو ثبت شده که از آن تعداد حدود ۲۴۰ هزار وسیله پزشکی، جزء وسایل مصرفی، حدود ۲۰ هزار کد  IRC، دستگاه و الباقی نیز شامل قطعات یدکی، لوازم جانبی و یا کالاهای مصرفی دستگاه‌های پزشکی و آزمایشگاهی است؛ به‌نحوی که گستره اقلام مصرفی تا دستگاه‌های سرمایه‌ای نظیر پوشش‌های زخم، کاشتنی‌های ارتوپدی و قلبی، معرف‌ها و کیت‌های آزمایشگاهی تا ویلچر و دستگاه‌های تصویربرداری نظیر سونوگرافی و MRI نیز را در برمی‌گیرد.

حدود دو هزار تولیدکننده، دو هزار شرکت واردکننده و تأمین‌کننده و دو هزار و ۵۰۰ توزیع‌کننده فعال تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور فعالیت دارند. از سوی دیگر حدود یک هزار و ۸۰۰ صنف، عرضه‌کننده برخی اقلام پزشکی و بیش از ۴۰۰ شرکت ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش دستگاه‌های پزشکی و کنترل کیفی نیز در این حوزه فعال هستند.

یک هزار و ۸۵۰ پروانه صادراتی از سوی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی صادر شده است. محصولات تولید داخل به بیش از ۶۰ کشور دنیا صادر می‌شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر