جمعه 30 شهریور 1403
20.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاتأمین پیوسته دارو منوط به تخصیص ارز

تأمین پیوسته دارو منوط به تخصیص ارز

تأمین پیوسته دارو منوط به تخصیص ارز

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر این‌که سازمان غذا و دارو از سال گذشته سیاست و مجوز تأمین داروها را به شرکت‌ها برای ۲۵ ماه آینده داده است، گفت:

اما قاعدتا تامین پیوسته دارو به تخصیص، تامین و گشایش‌های ارزی از طرف بانک مرکزی برای شرکت‌های تامین‌کننده بستگی دارد؛ بنابراین اگر این‌ موارد به درستی انجام شود در ادامه روند تامین مشکلی نخواهیم داشت.

دکتر سجاد اسماعیلی افزود: در شرایط فعلی میزان «سیکلوسپورین» موجود، نیاز همه بیماران را تامین نمی‌کند اما به‌دنبال اقدامات صورت‌گرفته مشکل در حال رفع‌شدن است؛ علت هم آن است که در چند ماه اخیر مشکل جدی در تامین و گشایش‌های ارزی داشتیم و اکنون حدود سه الی چهار هفته است که این مشکل حل شده و متعاقب آن نیز شرکت‌ها در حال تامین این دارو هستند.

برای بیماران هموفیلی نیز محموله‌های جدید فاکتور هشت پلاسمایی و فاکتور هشت نوترکیب طی هفته گذشته و هفته جاری از گمرک ترخیص شده است.

سازمان غذا و دارو نیز در این زمینه نیز برنامه‌ریزی بلند مدت را انجام داده است، بنابراین این کمبود مقطعی نیز تحت تاثیر مشکلات ارزی ایجاد شد؛ طبیعتا زمانی که تامین ارز و گشایش‌های ارزی به صورت پایدار انجام شود، مشکلی در تامین دارو نخواهیم داشت و به تامین پایدار خواهیم رسید.

انتهای پیام

 

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر