پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
19.8 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاتعطیلی ۱۵۰ داروخانه به‌علت تخلف

تعطیلی ۱۵۰ داروخانه به‌علت تخلف

تعطیلی ۱۵۰ داروخانه به‌علت تخلف

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در دو حوزه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی و مدیریت بازار دارویی کشور گفت:

زنجیره تهیه دارو و تجهیزات پزشکی یک فرآیندی دارد که سازمان‌های مختلف در آن دخیل هستند.

دکتر بهرام عین‌اللهی افزود: ما قرارگاه تدابیر ویژه دارویی را تشکیل دادیم که سازمان‌های مختلف و نهاد‌های نظارتی در آن حضور دارند و کلیه فعالیت‌ها در بخش دارو و تجهیزات پزشکی در این قرارگاه رصد می‌شود و هدف اصلی آن است که نیاز‌های دارویی و تجهیزات پزشکی کشور تأمین شود. این قرارگاه از رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس بانک مرکزی و سازمان‌های بیمه‌گر و نهاد‌های نظارتی تشکیل شده است و جلسات آن همواره برگزار می‌شود.

یکی از سازمان‌هایی که در این حوزه فعال است، گمرک است که این روز‌ها مشکلی درباره حقوق گمرکی تجهیزات پزشکی داشتیم، زیرا به چهار درصد افزایش یافته بود و همین مسئله باعث شده بود شرکت‌های واردکننده تجهیزات پزشکی، کالا‌های خود را ترخیص نمی‌کردند.

جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۴ اردیبهشت امسال برگزار کردیم و قرار شد حقوق گمرکی دارو و تجهیزات پزشکی از ۴ درصد به یک درصد کاهش یابد و این اقدام با یک صورتجلسه انجام شد و اکنون ترخیص کالا‌های پزشکی در حال انجام است.

بخشی از مشکلات نیز به تأمین ارز باز می‌گردد که خوشبختانه با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته فرآیند تأمین ارز مشخص شده است و امیدواریم با اجرای آن تأمین ارز صورت گیرد. تقلیل بروکراسی مربوط به واگذاری مجوز به صنایع تولید تجهیزات پزشکی نیز در حال انجام است.

قیمت‌گذاری دارو و تجهیزات پزشکی هم مسئله مهمی است و تولیدکنندگان نیاز دارند که در این حوزه قیمت‌گذاری انجام شود. دستگاه‌های نظارتی مالی نیز فعال است و حوزه بازرسی وزارت بهداشت فعالانه کار را پیش می‌برد و تاکنون ۸ شرکت و ۱۵۰ داروخانه به‌دلیل تخلف تعطیل شده است.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر