جمعه 27 مهر 1403
19.8 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاتعلیق ۱۱۰ وب‌سایت متخلف عرضه‌‎کننده محصولات سلامت

تعلیق ۱۱۰ وب‌سایت متخلف عرضه‌‎کننده محصولات سلامت

تعلیق ۱۱۰ وب‌سایت متخلف عرضه‌کننده محصولات سلامت

رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فراورده‌های سلامت اداره کل بازرسی سازمان غذا‌و‌دارو با اشاره به نظارت ۸۲ کاربر در معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور به فعالیت سایت‌ها و سکوهای اینترنتی در عرضه فراورده‌های سلامت‌محور گفت:

از ابتدای سال ۱۱۰ وب‌سایت متخلف در این حوزه تعلیق شده‌اند. اینماد (enamad) سامانه سازمان توسعه تجارت است که به دستگاه‌های متولی صدور مجوز دسترسی دارند که بتوانند از طریق آن کالاهای مورد نظارت را رصد کرده و با تخلفات برخورد کنند.

حامد عبدی افزود: دستگاه‌های رگولاتوری مانند سازمان غذا‌و‌دارو با استفاده از سامانه اینماد می‌توانند اقلام تحت‌ نظارت خود را که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی عرضه می‌شوند، رصد کنند. بر این اساس از ابتدای سال تاکنون تخلف ۷۰۲ وب‌سایت متخلف در حوزه عرضه فراورده‌های سلامت محور شناسایی و ۱۱۰ وبسایت تعلیق شده‌اند.

تخلفات شناسایی‌شده در حوزه سلامت بیشتر مربوط به عرضه کالاهای قاچاق و فاقد مجوز است. معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور به سامانه اینماد دسترسی دارند و تخلفات حوزه فراورده‌های سلامت‌محور را رصد و گزارش کرده و در مواردی دامنه اینماد متخلفان مسدود می‌شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر