جمعه 30 شهریور 1403
28.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاجراحان ایرانی در بیمارستان‌های عراقی در اربعین

جراحان ایرانی در بیمارستان‌های عراقی در اربعین

جراحان ایرانی در بیمارستان‌های عراقی در اربعین

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست سلامت اربعین در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:

­۱۸۰ مرکز بیمارستانی در تمام استان‌های مجاور و کل کشور برای اربعین آماده خدمت‌رسانی هستند و برای اولین بار امکان اعمال جراحی پزشکان متخصص ایرانی در بیمارستان‌های عراقی در اربعین حسینی فراهم شده است.

در مرز خسروی یک طبقه مرکز درمانی مجهز آماده کردیم و مراکز عقبه بیمارستانی هم در ایلام و آبادان خرمشهر در حالت آماده‌باش هستند تا خدمات کاملی به زائران اربعینی بدهند.

دکتر بهرام عین‌اللهی از اعزام ۳۷۰ آمبولانش به منطقه برای خدمت‌رسانی به زائران خبر داد و افزود: علاوه‌بر آن ۳۸ اتوبوس آمبولانس ۱۳ تخته که به‌عنوان یک بیمارستان متحرک است، برای کمک آماده شده است.

ماموران بهداشت در تمام پایانه‌ها مستقرند و به زائران توصیه می‌کنیم در گرما بین ساعات ۱۰ صبح تا ۴ عصر پیاده‌روی نکنند و مایعات فراوان بنوشند. علاوه‌بر ۱۳ هزار نیروی کادر درمان که در اربعین حسینی به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند هر چقدر هلال احمر نیز تقاضا کند ما نیروی انسانی را تأمین می‌کنیم.

مرز‌های شرقی کشور به‌طور خاص توسط نیرو‌های کارآمد مراقبت و رصد می‌شوند و زائران خارجی را از نظر واکسیناسیون بررسی می‌کنند و در صورت علائم مشکوک آزمایش‌های لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر