پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاخطر تغییر رنگ چشم برای افراد سالم

خطر تغییر رنگ چشم برای افراد سالم

خطر تغییر رنگ چشم برای افراد سالم

مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با بیان این‌که افرادی که چشم سالمی دارند از انجام عمل تغییر رنگ چشم خودداری کنند، گفت:

انجام عمل تغییر رنگ چشم می‌تواند چشم سالم را به چشم معیوب تبدیل کند. به افرادی که چشم سالمی دارند و فقط خواهان تغییر رنگ چشم هستند، توصیه می‌کنم از انجام عمل تغییر رنگ چشم به‌شدت خودداری کنند. عمل تغییر رنگ چشم با تزریق رنگدانه به داخل قرنیه انجام می‌شود و احتمال پخش‌شدن رنگدانه‌ها وجود دارد و این موضوع می‌تواند سبب عوارض متعددی شود.

ممکن است عمل تغییر رنگ چشم سبب احتمال التهاب، عفونت قرنیه و کاهش دید نیز شود. هم‌چنین اگر افرادی که عمل تغییر رنگ چشم انجام دادند، به آب مروارید دچار شوند، جراحی برای این افراد بسیار سخت می‌شود.

دکتر هاشم دریاباری درباره پشتوانه علمی عمل تغییر رنگ چشم افزود: عمل تغییر رنگ چشم برای افراد سالم، پایه و اساس علمی چندان محکمی ندارد.

کادر درمان، انجام عمل تغییر رنگ چشم را به گروهی خاص توصیه می‌کنند. چشم برخی افراد به دلیل ضربه‌خوردن، التهاب یا عفونت، تغییر کرده، به‌نحوی که یک چشم آن‌ها رنگ طبیعی و نرمال دارد و چشم دیگر آن‌ها «سفید» شده است. بروز چنین شرایطی ناخوشایند است و به این افراد توصیه می‌کنیم که عمل تغییر رنگ چشم را برای چشم «سفید» خود انجام دهند.

برخی بیماری‌های ژنتیکی و مادرزادی نیز سبب تغییر رنگ چشم می‌شوند. برخی بیماری‌ها مانند «انیریدیا» و «آلبینیسم» سبب می‌شود که رنگ یک چشم طبیعی یا هر دو چشم غیرطبیعی باشد. انجام عمل تغییر رنگ چشم برای این افراد نیز توصیه می‌شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر