جمعه 27 مهر 1403
19.8 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاخودداری از مصرف قرص‌هایی مانند پروفن و ژلوفن در صورت ابتلا به...

خودداری از مصرف قرص‌هایی مانند پروفن و ژلوفن در صورت ابتلا به تب دنگی

خودداری از مصرف قرص‌هایی مانند پروفن و ژلوفن در صورت ابتلا به تب دنگی

دکتر فرشید رضایی، مدیر دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت:

برگزاری دوره آموزشی درباره تب دنگ برای خبرنگاران بسیار مهم است؛ چرا که دانش خبرنگاران حوزه سلامت درباره این بیماری مهم است. برخی مثل بلاگرها و برخی پزشکان نسبت به تب دنگی اطلاع‌رسانی می‌کنند که اغلب موارد غلط است.

مسافران، کادر درمان و خبرنگاران، ۳ گروهی هستند که بسته آموزشی برای آن‌ها تعریف شده است. مسافران کشورهایی مانند امارات و تایلند باید نسبت به نکات خود مراقبتی آگاه باشند و باید بدانند برای پیشگیری از ابتلا به تب دنگی و گزش این پشه چه نکانی را رعایت کنند. بیماران باید بدانند که در صورت ابتلا به تب دنگی باید از خوردن قرص‌هایی مانند پروفن و ژلوفن خودداری کنند؛ زیرا شدت بیماری را افزایش می‌دهد.

مبتلایان به تب دنگی اغلب علائم ندارند یا دارای علائم خفیف یا بدون علامت هستند؛ به عبارت دیگر، حدود ۴۰ تا ۸۰ درصد علائم ندارند. علائم این بیماری استخوان‌درد شدید و تب است. میزان مرگ‌و‌میر این بیماری نیز حدود یک درصد است.

افراد در صورت ابتلا به تب به‌تنهایی، لازم نیست به پزشک مراجعه کنند بلکه این افراد می‌توانند به مراکز جامع سلامت مراجعه کنند یا با پزشک خانواده خود تماس بگیرند. کاهش تب پس از یک هفته نمایان می‌شود. هم‌چنین افراد با مراجعه به مراکز درمانی و انجام یک تست خون ساده می‌توانند از ابتلا به تب دنگی مطلع شوند. درمان بیماری نیز بر اساس علائم بروز یافته انجام می‌شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر