جمعه 30 شهریور 1403
25.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاداده‌های داروی Leqembi فواید آن را تأیید می‌کند

داده‌های داروی Leqembi فواید آن را تأیید می‌کند

داده‌های داروی Leqembi فواید آن را تأیید می‌کند

کارشناسان سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) روز چهارشنبه گفتند که داده‌های حاصل از کارآزمایی مرحلۀ نهایی داروی بیماری آلزایمر شرکت‌های ایسای و بایوژن نشان می‌دهد که این دارو مزایای معنی‌داری برای بیماران دارد و نگرانی‌ها در خصوص ایمنی این دارو، احتمالا مانع تأیید متعارف آن نمی‌شود.

استفاده از برخی رقیق‌کننده‌های خون با داروی لِکِمبی (Leqembi) با خونریزی مغز مرتبط است. دو بیمار مبتلا به آلزایمر که از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کردند در فاز نهایی کارآزمایی جان خود را از دست دادند. اما کارشناسان FDA می‌گویند که این خطرات را می‌توان در برگه اطلاعات دارو توضیح داد.

سومین مرگ در یک بیمار مبتلا به آلزایمر تحت درمان با داروی لِکِمبی که مصرف کننده رقیق‌کننده‌های خون بود گزارش شده، اما ارتباط مرگش با این دارو تایید نشده است. بسیاری از بیماران آلزایمر دارای این وضعیت هستند و احتمالاً برخی نیز بدون هیچ‌گونه پیامدی این دارو را دریافت کرده‌اند.

برایان آبراهامز، تحلیل‌گر بازار سرمایه RBC گفت: گمانه‌زنی‌های اولیه نشان می‌دهد که باید منتظر یک جلسه بدون مناقشه در روز جمعه باشیم. انتظار می‌رود فروش سالانه این دارو به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

انتهای پیام

 

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر