جمعه 30 شهریور 1403
20.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهادارورسانی درب منزل به‌جای فروش اینترنتی

دارورسانی درب منزل به‌جای فروش اینترنتی

دارورسانی درب منزل به‌جای فروش اینترنتی

رئیس سازمان غذا و دارو در همایش معاونین غذا و داروی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور با بیان این‌که اساساً با فروش اینترنتی دارو به شکل موجود مخالفیم، گفت:

 دارو مستقیماً با سلامت مردم در ارتباط است و با سایر محصولات قابل‌قیاس نیست چرا که دارو نیاز به کنترل‌های خاص و دقیق دارد. درحال تدوین دستورالعمل دارورسانی درب منزل هستیم تا دسترسی مردم به دارو را درب منزل مهیا کنیم. این موضوع فروش اینترنتی دارو نیست بلکه دارو رسانی درب منزل است و بر این اساس داروی سالم از طریق داروخانه، زیر نظر داروساز از مسیر سالم به دست بیمار واقعی خواهد رسید.

در حال حاضر فروش اینترنتی دارو غیرقانونی است و داروهای تقلبی، غیرمجاز و غیرایمن در بستر فضای مجازی و بدون اینکه بدانیم این فرآورده دارو است یا دارونما به دست مصرف‌کننده می‌رسد. ما نظارت‌های سختی روی داروخانه‌ها اعمال می‌کنیم اما سکوهای اینترنتی داروهایی قاچاق، غیرمجاز و با منبع نامعلوم را به فروش می‌رسانند.

دکتر سیدحیدر محمدی از مردم خواست که به‌هیچ وجه از بسترهای ناامن که سازمان غذا و دارو تا این لحظه هیچ یک از آن‌ها را تایید نکرده است دارو تهیه نکنند و در صورت خرید مسئولیت هر عواقبی با خریدار است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر