پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
21 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاداروی آلزایمر لِکمبی سالانه تا ۵ میلیارد دلار برای سیستم بیمه درمانی...

داروی آلزایمر لِکمبی سالانه تا ۵ میلیارد دلار برای سیستم بیمه درمانی آمریکا (مدیکر) هزینه دارد

داروی آلزایمر لِکمبی سالانه تا ۵ میلیارد دلار برای سیستم بیمه درمانی آمریکا (مدیکر) هزینه دارد

بر اساس مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس (UCLA) انجام شد، پوشش گسترده داروی آلزایمر لِکمبی (Leqembi) / لِکانماب (Lecanemab) هزینه‌های آتی طرح سلامت مدیکر آمریکا را بین دو تا پنج میلیارد دلار در سال افزایش می‌دهد.

این دارو که توسط شرکت‌های ایسای و بایوژن ساخته شده و با قیمت ۲۶۵۰۰ دلار فروخته می‌شود، در سال ۲۰۲۳ تأییدیه سریع سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را دریافت کرد. نتایج کارآزمایی متأخر نشان داد که این دارو در مقایسه با دارونما در بیماران مبتلا به آلزایمر اولیه، سرعت زوال شناختی را تا ۲۷ درصد کاهش می‌دهد.

مراکز خدمات مدیکر و مدیکد (CMS) آژانسی که طرح سلامت را برای افراد ۶۵ سال به بالا اجرا می‌کند، در حال حاضر این دارو را فقط برای بیمارانی که در آزمایش‌های بالینی ثبت‌نام کرده‌اند، پوشش می‌دهد.

این آژانس گفته که اگر لِکمبی و داروهای مشابهی که پروتئین‌های سمی موسوم به آمیلوئید را از مغز حذف می‌کنند، تأییدیه متعارف FDA را دریافت کنند، پوشش خود را گسترش خواهد داد. قرار است FDA تا ششم ژوئیه تصمیم‌گیری کند که آیا تأییدیه متعارف لِکمبی را بر اساس شواهدی مبنی بر اثربخشی بالینی این دارو صادر کند یا خیر.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر