جمعه 30 شهریور 1403
27.8 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاداروی سرطان خون فایزر مورد تأیید FDA قرار گرفت

داروی سرطان خون فایزر مورد تأیید FDA قرار گرفت

داروی سرطان خون فایزر مورد تأیید FDA قرار گرفت

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) روز دوشنبه اعلام کرد که به داروی اِلرکس‌فی‌یو (Elrexfio) / elranatamab برای درمان بیماران مبتلا به یک نوع سخت‌درمان از سرطان خون مجوز مصرف سریع اعطا کرد.

تصمیم نهاد ناظر بر سلامت این سازمان، این امکان را فراهم می‌آورَد تا از داروی اِلرکس‌فی‌یو در بیماران مبتلا به مولتیپل میلوما که درمان آن سخت است یا سرطان آن‌ها پس از دریافت چهار یا چند روش درمانی، بازگشته است، استفاده شود.

اِلرکس‌فی‌یو به‌صورت زیرپوستی تجویز می‌شود و متعلق به دسته‌ای از درمان‌های معروف به آنتی‌بادی‌هایی با دو فعالیت اختصاصی است که به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند تا سلول‌های سرطانی را با کنار هم قراردادن یک سلول سرطانی و یک سلول ایمنی از بین ببرند.

قیمت این دارو در آمریکا ۷۵۵۶ دلار و  ۱۳۰۵۱ دلار برای ویال ۴۴ میلی‌گرمی و ۷۶ میلی‌گرمی خواهد بود. میانگین مدت‌زمان درمان با اِلرکس‌فی‌یو در کارآزمایی فاز میانی ۸ ماه بود.

تأییدیه FDA بر اساس نتایج داده‌های یک مطالعه در فاز میانی است که نشان می‌دهد ۵۸ درصد از بیماران تحت‌درمان با این دارو هیچ نشانه‌ای از سرطان ندارند یا کاهش قابل‌توجهی در سلول‌های سرطانی در بدن مشاهده شده است.

هشدار جعبه‌ایِ این دارو سمیت عصبی و سندروم آزادسازی سیتوکین است، وضعیتی که در آن سیستم ایمنی واکنش تهاجمی‌تری نشان می‌دهد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر