یکشنبه 18 شهریور 1403
23.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاداروی وگووی باعث کاهش وزن بیشتری در زنان مبتلا به نوعی بیماری...

داروی وگووی باعث کاهش وزن بیشتری در زنان مبتلا به نوعی بیماری قلبی نسبت به مردان مبتلا به همان بیماری می‌شود

داروی وگووی باعث کاهش وزن بیشتری در زنان مبتلا به نوعی بیماری قلبی نسبت به مردان مبتلا به همان بیماری می‌شود

تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های مطالعه منتشر شده در یک نشریه پزشکی نشان می‌دهد که داروی کاهش وزن وگووی شرکت نووُ نوردیسک به زنان مبتلا به یک بیماری قلبی رایج نسبت به مردانی که به همین بیماری مبتلا بودند کمک کرد تا وزن بیشتری از دست بدهند.

این کارآزمایی‌ها با ۱۱۴۵ بیمار بر بیماری‌ای به نام نارسایی قلبی با حفظ درصد تخلیه (HFpEF) متمرکز شده بود که در آن ماهیچه‌های قلب سفت می‌شوند و خون کمتری به داخل قلب می‌کِشند.

حدود نیمی از بیماران ثبت‌نام شده در این کارآزمایی‌ها زن بودند. آنالیز نشان داد که آن‌ها شاخص توده بدنی بالاتر و علائم نارسایی قلبی بدتری داشتند و زنان در مقایسه با مردان احتمال کمتری داشت تا ریتم غیرطبیعی قلب یا بیماری عروق کرونر داشته باشند.

داده‌ها نشان داد که دُز ۲.۴ میلی‌گرمی سماگلوتاید در بیماران مبتلا به HFpEF مرتبط با چاقی، وزن بدن زنان را به میزان بیشتری کاهش داد. زنان به‌طور متوسط ۹.۶ درصد و مردان حدود ۷.۲ درصد از وزن خود را کاهش دادند.

هم‌چنین معلوم شد که مزایای این دارو برای نارسایی قلبی در مردان و زنان مشابه است و هر دو گروه به‌طور متوسط تقریبا به اندازه ۷.۵ امتیاز در سیستم امتیازدهی ۰ تا ۱۰۰ بهبود یافتند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر