جمعه 30 شهریور 1403
23.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاداروی پیشگیری از اچ‌آی‌وی Cabotegravir مجوز بازاریابی از آژانس داروهای اروپا دریافت...

داروی پیشگیری از اچ‌آی‌وی Cabotegravir مجوز بازاریابی از آژانس داروهای اروپا دریافت کرد

داروی پیشگیری از اچ‌آی‌وی Cabotegravir مجوز بازاریابی از آژانس داروهای اروپا دریافت کرد

گلاکسو اسمیت‌کلاین (GSK)  روز دوشنبه اعلام کرد که بخش متمرکز بر درمان اچ‌آی‌وی این شرکت یعنی شرکت داروسازی ویوْ هلث‌کر (ViiV Healthcare) برای داروی تزریقی و قرص‌های کابوتگراویر (Cabotegravir) مجوز بازاریابی از آژانس داروهای اروپا دریافت کرد.

به گفته این شرکت، داروی کابوتگراویر در ترکیب با اقدامات جنسی ایمن‌تر برای پیشگیری قبل از مواجهه به‌منظور کاهش خطر عفونت HIV-۱ اکتسابی از طریق جنسی در بزرگسالان و نوجوانان پرخطر با وزن دست‌کم ۳۵ کیلوگرم توصیه می‌شود.

بر اساس نتایج مطالعات، این دارو که تنها ۶  بار در سال تجویز می‌شود، اثربخشی بهتری نسبت به گزینه خوراکی PrEP که یک روش مؤثر برای افراد در معرض خطر اچ‌آ‌وی منفی به‌منظور کاهش خطر عفونت است، و تا چندی پیش فقط به شکل قرص در دسترس بود، دارد.

کابوتگراویر که با نام تجاری اَپرچود (Apretude) فروخته می‌شود در حال حاضر در آمریکا، استرالیا، آفریقای جنوبی، مالاوی، بوتسوانا و برزیل تأیید شده است.

با وجود پیشرفت قابل‌توجهی که در ارائه خدمات درمانی و پیشگیری از اچ‌آ‌وی در اروپا حاصل شده، و منجر به کاهش مداوم در بروز موارد جدید اچ‌آی‌وی شده است، هر سال حدود یکصد هزار مورد جدید تشخیص داده می‌شود.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر