یکشنبه 18 شهریور 1403
23.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهادرمان رایگان و محرمانه HIV در کشور

درمان رایگان و محرمانه HIV در کشور

درمان رایگان و محرمانه HIV در کشور

معاون مرکز تحقیقات ایدز ایران با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، بر اهمیت تشخیص زودرس HIV جهت درمان و پیشگیری از ورود به مرحله ایدز تاکید کرد و گفت:

در حال حاضر HIV در صورتی‌که تحت درمان باشد یک بیماری مزمن است که هر چند بی‌درد و رنج نخواهد بود اما دیگر مانند گذشته ترس از مرگ نخواهد داشت؛ چرا که می‌توان با دارودرمانی بیماری را کنترل کرد.

دکتر سیداحمد سیدعلی‌نقی افزود: تخمین ما این است که اکنون حدود ۴۶ هزار نفر مبتلای زنده به HIV در کشور داشته باشیم و این درحالی است که موارد ثبت شده فعلی که زنده هستند حدودا ۲۴ هزار نفر هستند. ذکر این آمار نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از مبتلایان به HIV در کشور شناخته نشده‌اند.

در سطح کشور حدود ۱۴۰ مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری داریم، در این مراکز تمام خدمات مشاوره، تشخیص و درمان به شکل رایگان و با تاکید بر محرمانگی اطلاعات بیمار به افراد مشکوک به بیماری یا بیماران ارائه می‌شود. آدرس مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در سایت وزارت بهداشت یا با جست‌وجو در اینترنت یافت می‌شود؛ به‌علاوه آن‌که ساکنین هر شهر با تماس با تلفن ۱۱۸ هم امکان دستیابی به راه‌های ارتباطی با مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در شهر خود را خواهند داشت.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر