جمعه 30 شهریور 1403
25.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهادریافت‌کنندگان قلب از اهداکنندگان مبتلا به کووید در معرض خطر مرگ‌و‌میر بیشتری...

دریافت‌کنندگان قلب از اهداکنندگان مبتلا به کووید در معرض خطر مرگ‌و‌میر بیشتری قرار دارند

دریافت‌کنندگان قلب از اهداکنندگان مبتلا به کووید در معرض خطر مرگ‌و‌میر بیشتری قرار دارند

تیمی از محققان مرکز پزشکی مونتِ‌فی‌یورِ “Montefiore” و کالج پزشکی آلبرت اینشتین در نیویورک تأثیر عمل‌های پیوند را با وضعیت اهداکننده مبتلا به کووید۱۹ بررسی کردند. آن‌ها دریافتند بیماران پیوندی‌ای که قلب را از اهداکنندگان آلوده به ویروس کووید۱۹ دریافت کرده بودند، در معرض خطر بیشتر مرگ قرار داشتند.

یافته‌های این مطالعه که در نشریه  American College of Cardiology منتشر شده است نشان می‌دهد که گیرندگان قلب در مواردی که اهداکننده قلب در زمان مرگ به کرونا مبتلا بوده است در معرض خطر مرگ ۶ ماهه تا ۱ ساله قرار دارند.

دانشمندان داده‌های اهداکنندگانی را که بین ماه مِه ۲۰۲۰ تا ژوئن ۲۰۲۲ به کووید آلوده شده بودند، آنالیز کردند. این مطالعه بر روی ۱۵۰ اهداکننده که در زمان مرگ به کرونا مبتلا بودند و ۸۷ اهداکننده که به این ویروس مبتلا شده بودند، اما قبل از مرگ بهبود یافتند، انجام شد.

میزان مرگ‌و‌میر گیرندگان قلب از اهداکننده آلوده به کووید ۱۳.۸ درصد بود در حالی‌که زمانی‌که اهداکنندگان به ویروس کووید مبتلا نبودند این میزان ۴.۹ درصد بود. این نرخ به ترتیب پس از یک سال ۲۳.۲ درصد و ۹.۲ درصد بود.

به گفته محققان: اهداکنندگان عضو ممکن است قبل از عمل پیوند نیاز به غربالگری برای ویروس سارس-کوو-۲ داشته باشند.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که پروتئین‌های مرتبط با ویروس کووید۱۹ را می‌توان در قسمت‌هایی از بدن از جمله قلب یافت؛ اگرچه فرم قابل انتقال این ویروس معمولا به ریه‌ها محدود می‌شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر