جمعه 30 شهریور 1403
23.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهادلایل دردهای لگنی در زنان

دلایل دردهای لگنی در زنان

دلایل دردهای لگنی در زنان

دکتر صدیقه حسینی، متخصص زنان و زایمان، فلوشیپ ناباروری و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:

دردهای لگنی در بانوان  به دو دسته حاد و مزمن تقسیم بندی می‌شود که آندومتریوز به‌عنوان شایع‌ترین و فیبروم‌ها و عفونت‌های مزمن لگنی در رده‌های بعدی ایجاد دردهای لگنی عنوان می‌شوند.

مهم‌ترین مسئله در درمان دردهای حاد و مزمن لگنی، تشخیص افتراقی این دو از یک‌دیگر است. دردهای حاد به‌صورت کاملاً ناگهانی بروز پیدا می‌کنند، اما دردهای مزمن در زمان طولانی‌تر و با شدت کمتری وجود دارند.

یکی از شایع‌ترین علل درد حاد لگنی پارگی کیست‌های تخمدان است. گاهی این کیست‌ها با ایجاد پیچ‌خوردگی در تخمدان، باعث بروز دردهای حاد لگنی می‌شوند، که یکی از مشخصه‌های اصلی آن تهوع، و استفراغ همراه با درد است.

در بانوان بارداری که سونوگرافی رحمی خود را انجام نداده‌اند، حاملگی خارج از رحم می‌تواند از جمله دلایل ایجاد دردهای حاد لگنی باشد. هم‌چنین از سقط جنین یکی از دلایل مهم دردهای لگنی است.

در صورت بروز چنین دردهایی، اولین اقدام لازم مراجعه سریع به اورژانس است، سرعت عمل و زمان، در تشخیص و درمان این گونه دردها از اهمیت خاصی برخوردار است. مصرف مسکن‌ در این‌گونه دردها و به دنبال آن تخفیف درد، تشخیص صحیح را با مشکل مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر