جمعه 30 شهریور 1403
25.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاذخیره ۳ ماهه سرم تزریقی و آنتی‌بیوتیک در آستانه پاییز

ذخیره ۳ ماهه سرم تزریقی و آنتی‌بیوتیک در آستانه پاییز

ذخیره ۳ ماهه سرم تزریقی و آنتی‌بیوتیک در آستانه پاییز

رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام پیش‌بینی‌های انجام‌شده در خصوص ایجاد ذخیره سه ماهه سرم تزریقی و آنتی‌بیوتیک در آستانه پاییز گفت:

با توجه به تمهیدات اندیشیده‌شده نباید در زمینه تأمین این اقلام در فصل سرما با مشکلی مواجه شویم.در مورد سرم نمکی ذخیره را ایجاد کردیم؛ در مورد همه اقلام دارویی  اگر با کمک سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ارز و نقدینگی لازم تامین شود، مشکل مربوط به ذخیره استراتژیک برطرف می‌شود و به این ترتیب در مورد اقلامی که ممکن است کمبود داشته باشند، به یک ذخیره سه ماهه می‌رسیم.

دکتر سید حیدر محمدی افزود: البته در مورد برخی اقلام ممکن است ذخایرمان بیش از سه ماه باشد؛ اما در زمان پیک مصرف ممکن است شرایط متفاوت شود. هرچند بر اساس آن‌چه که ما پیش‌بینی کرده‌ایم، نباید با مشکل مواجه شویم؛ چراکه از طریق تولید و واردات سعی کردیم مشکلی به وجود نیاید. اما اگر جایی حس کنیم ممکن است روند مصرف غیرمنطقی شده باشد مشکل احتمالی را از طریق مسیرهای جایگزین برطرف خواهیم کرد.

در حال حاضر موجودی آنتی‌بیوتیک کشور مناسب است. تلاش ما این است تمام اقلامی که عمدتا در فصل پاییز و سرما مصرف آن‌ها بالا می‌رود را تأمین کنیم و به همه تولیدکنندگان اعلام کردیم که این ظرفیت را ایجاد کنند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر